۳ طرح ایمنی در مناطق نفت‌خیز جنوب به بهره‌برداری رسید

سه طرح استخر امداد و نجات، رهایی از بالگرد ساقط در آب (HUET) و زمین آتش مجتمع آموزش فنون اهواز با حضور مدیران ارشد مناطق نفت‌خیز جنوب، فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان وزارت نفت - جنوب و جمعی از مدیران ارشد استانی افتتاح شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، علی صفی‌خانی، رئیس مجتمع آموزش فنون اهواز امروز (یکشنبه، ۲۰ بهمن‌ماه) در آیین بهره‌برداری از این سه طرح، توضیح داد: استخر امداد و نجات در فضایی به وسعت ۱۲۵۰ متر مربع و کاسه استخر استاندارد ۳۱۲.۵ متر مربع با عمق چهار متر برای انجام آموزش امداد و نجات احداث شده است و سعی کرده‌ایم با ایجاد یک اتاق هیدرولیک، تجهیزات شبیه ‌ساز شرایط دریایی را به‌منظور ارائه آموزش‌های HUET در آن قرار دهیم. این طرح به نخستین مرکز آموزشی کاملا مکانیزه در کشور مبدل شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه ها با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان و با استفاده از دانش بومی و تجهیزات ایرانی اجرا شده است، ادامه داد: زمین آتش نیز در راستای ارتقای سطح آمادگی آتش‌نشانان در زمینی به وسعت ۴ هزار مترمربع احداث شده و در آن از سامانه‌های تمام اتوماتیک شبیه‌ساز آتش و مهار استفاده شده است.

صفی‌خانی با تاکید بر اینکه پیشگیری از آسیب به سرمایه‌های انسانی سازمان از اولویت‌های اصلی پیش بینی و اجرای طرح‌های مذکور بوده است، گفت: برای احداث استخر و زمین آتش حدود ۴۸ میلیار ریال هزینه شده است.

احمد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز در این آیین گفت: سال آینده، امور اجرایی همه آموزش‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به‌صورت یکپارچه از سوی مجتمع آموزش فنون اهواز راهبری خواهد شد و این مجتمع، به عنوان هاب آموزشی صنعت نفت ایران فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

کد خبر 299629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =