آنها که می‌گویند نمی‌توان پیشرفت کرد، به دست مهندسان نفت ما نگاه کنند

رئیس‌جمهوری گفت: آنهایی که می‌گویند ما در برابر آمریکا نمی‌توانیم بایستیم و نمی‌توانیم پیشرفت کنیم، در خطا و اشتباه هستند. آنها به دست کشاورزان، صنعتگران، کارگران و مهندسان نفت ما نگاه کنند.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی امروز (سه‌شنبه، ۲۲ بهمن‌ماه) در اجتماع بزرگ مردم تهران در مراسم راهپیمایی چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با بیان این مطلب افزود: امروز ببینید ملت ایران با چه پیشرفتی مواجه است. آمریکا اشتباه کرده و نفهمیده که کشاورزان و مهندسان ما در سراسر کشور با همه توان برای نیازمندی‌های خود ایستادند.

صادرات بنزین

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه تولید بنزین ما از آغاز دولت یازدهم ۵۲ میلیون لیتر در روز بوده است و امروز ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین در روز است و در واقع تولید بنزین ما در این ۶ سال دو برابر شده است، افزود: آمریکا زمانی فکر می‌کرد اگر بنزین را تحریم کند کشور ما به هم می‌ریزد و در پمپ‌ بنزین‌ها صف درست می‌شود، اما ما امروز بنزین صادر می‌کنیم.

رکوردشکنی در تولید گاز

رییس‌جمهوری ادامه داد: من یک خبر افتخارآمیزی را که البته به صورت رسمی در پایان امسال اعلام می شود  همین جا به ملت ایران اعلام می‌کنم. در زمان پیروزی انقلاب، مقدار تولید گاز کشور ۱۱۰ میلیون متر مکعب در روز بوده است، همچنین در روز شروع به کار دولت یازدهم، تولید گاز ما ۶۲۵ میلیون متر مکعب در روز بوده است. پایان امسال تولید گاز کشور به هزار میلیون مترمکعب در روز خواهد رسید.

کشف نفت

وی اظهار کرد: این بزرگ‌ترین افتخار برای مهندسان و کارگران نفت و گاز کشور است. ببینید کشور در چه رشدی قرار گرفته است. مهندسین ما امسال ۵۳ میلیارد بشکه نفت درجا را در ایلام و خوزستان کشف کردند. آمریکا خطا کرده و اشتباه کرده و فکر کرده اگر ما را در تحریم قرار بدهد، ما عقب‌نشینی خواهیم کرد.

عاقبت تحریم نفت برخی همسایگان

رئیس قوه مجریه در ادامه با اشاره به تحریم‌های بی‌سابقه علیه کشور تصریح کرد: مردم به خدا قسم این فشاری که در این دو سال اخیر بر ملت ما وارد شده است، یک دهم آن بر هر کشور دیگری در این منطقه وارد می شد، در برابر آمریکا تسلیم می‌شدند و خضوع می‌کردند. شما بدانید بسیاری از کشورهای همسایه ما اگر یک ماه نفتشان تحریم بشود، نمی‌توانند حقوق کارمندان خود را پرداخت کنند.

صادرات کالا

رئیس‌جمهوری به دستاوردهای اقتصادی کشور در سال اخیر پرداخت و گفت: در این ۱۰ ماه سال جاری بانک مرکزی ۱۴ میلیارد دلار برای کالای اساسی و ۲۰ میلیارد دلار برای غیرکالاهای اساسی پرداخت کرده است. در طول این ۱۰ ماه ۷۲ میلیارد دلار صادرات و واردات داشتیم. ۳۶ میلیارد وارد کرده‌ایم و ۳۵.۵ میلیارد صادر کرده‌ایم، بنابراین مردم ما روی پای خود ایستاده‌اند، مردم ما بازوهایشان را قوی‌تر کرده‌اند، افکارشان را مجهز کرده‌اند.

اشتغال‌زایی

وی افزود: مردم عزیز و بزرگ ایران، ۵۵ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان امروز در کشور ما کار می‌کند و ۳۰۰ هزار نفر در سه چهار سال اخیر در شرکت‌های دانش بنیان مشغول به کار شده‌اند. ما در آغاز دولت یازدهم ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر شاغل در کشور داشتیم، اما امروز ۲۴ میلیون ۴۰۰ هزار شاغل داریم، یعنی ۳ میلیون و۶۰۰ هزار بر شاغل خالص ما اضافه شده است. با وجود تمام فشارها و تهدیدها، هر سال به طور متوسط ۵۰۰ هزار نفر مشغول به کار شده‌اند. این نشان می‌دهد مسیر ما مسیر درستی بوده است.

دولت ورشکسته نیست

رئیس‌جمهوری تاکید کرد: ما دست روی دست نگذاشته‌ایم، دولت ما ورشکسته نیست، ملت ما تسلیم شده نیست. آمریکا بفهمد اشتباه کرده و خطا کرده است و بزرگ‌ترین خطاها را مرتکب شده است.

کار انقلابی

وی ادامه داد: کار انقلابی این است که اقدامی بکنیم که از آن اقدام، همه احساس پیروزی کنند. خوشحال کردن ۸۳ میلیون ایرانی یعنی انجام کار انقلابی. هر وقت ۱۰ میلیون را خوشحال کردیم، ۱۰ میلیون را ناراحت کردیم و بقیه را مردد کردیم باید فکر کنیم کجای کار ما ایراد دارد.

انتخاب؛ ثمره انقلاب

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه انقلاب اسلامی مبتنی بر انتخاب بود و بالاترین ثمره انقلاب نیز انتخاب است، گفت: اگر رژیم گذشته به یک انتخابات سالم، آزاد و ملی تن می‌داد، انقلابی نمی‌شد.

وی یادآور شد: ممکن است افرادی فکر کنند، ما باید جمهوری را تضعیف کنیم تا اسلامیت را تقویت کنیم؛ با کمال ادب و احترام به این دوستان عزیز می‌گویم، اشتباه می‌فرمایید؛ تضعیف جمهوریت، تقویت اسلامیت نیست.

نیاز به اصلاحات در کشور

رئیس‌جمهوری مردم را به حضور پرشور در انتخابات پیش رو دعوت کرد و گفت: ممکن است در یک انتخاب گله و انتقاد داشته باشیم، اشکالی ندارد انتقاد آزاد است، اما مردم عزیز ایران، انتقاد باشد، منتقد باشیم؛، اما خواهش می‌کنم انفعال نباشد و منفعل نشویم. صندوق رأی منجی ماست، در دهه پنجم انقلاب که یک سال آن گذشت و وارد سال دوم می‌شویم، اصلاحات بسیاری در این کشور باید انجام شود. نظام جمهوری ما باید نو شود. نوسازی شود، سالم‌تر و شکوفاتر شود؛ آن هم در سایه رأی، حضور و انتخابات شما.    

کد خبر 299719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =