سکوی ایران امیرکبیر به نگهداشت و روزآمدی نیاز دارد

مدیرعامل شرکت نفت خزر به تشریح نیازهای فناورانه این شرکت پرداخت و گفت: بخشی از این نیازها مرتبط با نگهداشت و روزآمدی سکوی عظیم و ارزشمند ایران امیرکبیر است.

به گزارش خبرنگار شانا، علی اصولی امروز (یکشنبه، ۲۷ بهمن‌ماه) در نخستین روز گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های صنعت نفت و ارائه نیازهای فناورانه افزود: از مجموع ۱۳ نیاز فناورانه شناسایی‌شده در این شرکت، بخشی در ارتباط با سکوی امیرکبیر تعریف شده است و باید به نگهداشت این سکو به‌عنوان سرمایه صنعت نفت در دریای خزر توجه ویژه داشت.

وی گفت: ۶ نیاز فناورانه نیز در حوزه اکتشافی در محدوده خزر و بخش ساحلی آن تعریف شده است.

اصولی با بیان اینکه به دنبال راهکاری برای تحقق تولید زودهنگام نفت در میدان سردار جنگل هستیم، ادامه داد: توسعه و به‌کارگیری دانش و فناوری‌های نو از اهداف کلان و راهبردی شرکت نفت خزر است.

وی به تشریح رئوس فعالیت‌های شرکت نفت خزر در شمال کشور پرداخت و گفت: دانش‌محوری، تعهد به جنبه‌های زیست‌محیطی و مواجهه با چالش‌های موجود در فرآیندهای کاری در آب‌های عمیق، اهمیت بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و روش‌های خلاقانه را در این شرکت بیش از پیش آشکار می‌کند.

گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های صنعت نفت صبح امروز (یکشنبه، ٢٧ بهمن‌ماه) با حضور وزیران نفت و علوم، تحقیقات و فناوری در مرکز همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت آغاز به کار کرد و عصر روز (سه‌شنبه، ۲۹ بهمن‌ماه) به کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 299891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =