طرح‌های جدید پایین‌دستی هلدینگ خلیج فارس به‌زودی معرفی می‌شود

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: این شرکت به‌زودی فهرستی از طرح‌های پایین‌دست برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اعلام خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، جعفر ربیعی امروز (دوشنبه، ۲۸ بهمن‌ماه) در حاشیه همایش و نمایشگاه تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به توافق‌های خوبی که در این نمایشگاه میان شرکت‌های پتروشیمی زیرمجموعه هلدینگ و سازندگان داخلی انجام شد، اظهار کرد: استفاده از توانمندی‌های داخلی نمی‌تواند یک‌طرفه باشد که این موضوع به جدیت در هلدینگ خلیج‌فارس پیگیری می‌شود. این مهم با اجبار محقق نخواهد شد و مدیران باید اعتقاد و باور به استفاده از توانمندی داخلی داشته باشند.

وی افزود: هلدینگ خلیج فارس به‌زودی فهرستی از طرح‌های پایین‌دست را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اعلام خواهد کرد.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس درباره تأمین مالی پروژه‌ها ادامه داد: بخش ارزی از صندوق توسعه ملی و تا حدی نیز از بانک‌های داخلی تأمین می‌شود و بخش ریالی نیز انتظار می‌رود با استفاده از ابزارهای مختلف بورسی از نقدینگی موجود در جامعه استفاده کند.

ربیعی با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی می‌تواند میلیاردها تومان از نقدینگی جامعه را به سود و ثروت تبدیل کند، تصریح کرد: این شرکت تا پایان سال در دو نوبت، یک هزار میلیارد تومان و ۲ هزار میلیارد تومان اوراق در بورس منتشر می‌کند.

وی با اعلام خبر تکمیل طرح پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس گفت: تا پایان امسال به‌طور حتم خوراک به این واحد تزریق و آماده افتتاح رسمی می‌شود.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با بیان اینکه پروژه پتروشیمی گچساران در پایین‌دست بیدبلند خلیج فارس فعال شده و پیشرفت خوبی در یک ماه گذشته داشته است که حداکثر تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: خروجی بیدبلند خلیج فارس تا پیش از بهره‌برداری از طرح پتروشیمی گچساران بخشی به پتروشیمی‌های ماهشهر اختصاص می‌یابد و بخشی نیز صادر می‌شود.

ربیعی گفت: برنده مناقصه EPC پتروشیمی دهدشت در پایین‌دست پتروشیمی گچساران مشخص شده که با همکاری مشترک شرکت پتروپارس و نارگان کار اجرایی آن از هفته گذشته آغاز شده است و ظرف ۳۰ ماه انجام می‌شود.

ربیعی به برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده هلدینگ خلیج‌فارس در پایان این هفته خبر داد و گفت: سرمایه این شرکت از ۹ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان به ۱۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از محل سود انباشته افزایش می‌یابد.

همایش و نمایشگاه تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با محوریت شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس از ۲۷ تا ۲۹ بهمن‌ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش دایر است.

سمانه بیدمشک

کد خبر 299968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =