طرح انتقال نفت گوره – جاسک به‌خوبی پیش می‌رود

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تأکید بر عزم جدی میان بخش‌های مختلف برای اجرای طرح انتقال نفت گوره به جاسک گفت: الحمدالله این پروژه به‌خوبی پیش می‌رود.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به اهواز، مسعود کرباسیان شامگاه یکشنبه (۲۸ بهمن‌ماه) در حاشیه بازدید از کارخانه فولاد اکسین خوزستان در جمع خبرنگاران درباره جزئیات دستور وزیر نفت مبنی بر تشکیل کارگروه هماهنگی برای شتاب در اجرای طرح ملی خط لوله راهبردی انتقال نفت خام گوره - جاسک اظهار کرد: این کارگروه به‌منظور هماهنگی میان شرکت ملی نفت ایران، فولاد مبارکه، فولاد اکسین خوزستان و لوله‌سازان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه شرکت ملی ‌نفت به دنبال این است تا این رابطه در بخش‌های مختلف از جمله مالی، ‌تولید، فنی و بازرگانی شکل گیرد، تأکید کرد: شرکت ملی نفت ایران به عنوان کارفرما و بخشی که تأمین کننده منابع مالی طرح گوره به جاسک است، وظیفه هماهنگی میان بخش‌های مختلف را به‌عهده دارد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران درباره اینکه آیا طرح راهبردی گوره - جاسک طبق برنامه پیش می‌رود، اظهار کرد: الحمدالله به‌خوبی پیش می‌رود.

کرباسیان با اشاره به اینکه در ابتدای اجرای این طرح به دلیل مسائلی که در بحث تأمین ورق وجود داشت، شاهد تأخیر در انجام کار بودیم، تصریح کرد: خوشبختانه اکنون روند اجرای این طرح به‌خوبی در ‌حال پیشرفت است.

احداث خط لوله گوره - جاسک و پایانه صادراتی نفت‌خام در بندر جاسک، از طرح‌های اولویت‌دار شرکت ملی نفت ایران است که با استفاده حداکثری از توان پیمانکاران و سازندگان داخلی در دست اجرا قرار دارد. این طرح مشتمل بر بخش‌های ساخت حدود هزار کیلومتر خط لوله ۴۲ اینچ، پنج ایستگاه پمپاژ، تجهیزات اندازه‌گیری و پایش، ساخت مخازن ذخیره‌سازی و ساخت اسکله صادراتی است و با اجرای آن، امکان انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام از پایانه نفتی گوره در استان بوشهر به منطقه جاسک در ساحل دریای عمان فراهم می‌شود و جاسک به‌عنوان دومین پایانه صادراتی نفت خام کشور، اهمیت راهبردی می‌یابد.

کد خبر 299969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =