بیش از ۷۰ درصد تجهیزات صنعت نفت بومی‌سازی شده است

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) به فعالیت‌های این مجموعه در بخش صنعت نفت اشاره کرد و گفت: داخلی‌سازی بیش از ۷۰ درصد تجهیزات صنعت نفت و مشارکت در طرح توسعه ۶ فاز پارس‌جنوبی از مهم‌ترین اقدام‌های این قرارگاه است.

به گزارش خبرنگار شانا، سعید محمد، امروز (شنبه، سوم اسفندماه) در آیین گشایش نمایشگاه توانمندی‌های فنی و مهندسی ایرانی با محوریت رونق تولید با بیان اینکه امروز شاهد حرکت شتابان انقلاب اسلامی هستیم، گفت: در شرایطی که دشمن از رویارویی نظامی با ما ناامید شده است، به روش‌های مختلف و با تحریم اقتصادی درصدد فشار به مردم است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با بیان اینکه مقاوم‌سازی اقتصادی راه‌برون رفت از شرایط کنونی است، افزود: شعار سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ حول محور اقتصادی بود و امسال نیز سال رونق تولید نامگذاری شد که خوشبختانه همه دستگاه‌ها اقدام‌های مناسبی در این باره انجام دادند.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه رونق تولید، بخش‌های اقتصادی باید از جزیره‌گرایی پرهیز کنند، تصریح کرد: امروز در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و در این شرایط فرماندهی آن بسیار با اهمیت است.

محمد، به موضوع جدایی بودجه از منابع و درآمدهای نفتی اشاره کرد و گفت: امروز اصلاح ساختار بودجه حائز اهمیت است، همچنین معتقدم که سرمایه‌های سرگردان را باید به سمت تولید هدایت کرد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا افزود: این قرارگاه در بخش فنی و مهندسی توسعه زیرساخت‌ها موفقیت‌های بزرگی کسب کرده است، این قرارگاه هیچ‌گاه رقیب بخش خصوصی کشور نیست، بلکه چتر حمایتی روی این بخش گشوده است.

وی به فعالیت‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در بخش صنعت نفت اشاره و عنوان کرد: داخلی‌سازی بیش از ۷۰ درصد تجهیزات صنعت نفت و مشارکت در طرح‌های توسعه ۶ فاز پارس‌جنوبی از مهم‌ترین اقدام‌های این قرارگاه است.

به گزارش شانا، نمایشگاه توانمندی‌های فنی و مهندسی ایرانی با محوریت رونق تولید صبح امروز با حضور سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در محلی مصلای تهران آغاز به کار کرد.

در حاشیه این نمایشگاه، قراردادی میان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و ذوب‌آهن اصفهان منعقد شد تا به این ترتیب قرارگاه خاتم از محل ریل ملی نسبت به احداث پروژه‌های ریلی به‌ویژه خط راه آهن چابهار ـ زاهدان اقدام کند.

مهدی مهرابی

کد خبر 300114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =