برج اکسیژن‌زدای دیگ‌های بخار در لاوان تعمیر شد

برج اکسیژن‌زدای دیگ‌های بخار منطقه لاوان با تلاش کارکنان واحدهای بهره‌برداری خشکی، تعمیر، بازسازی، نصب و راه‌اندازی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، امین فخرآرا، رئیس بهره‌برداری خشکی منطقه لاوان اظهار کرد: سیستم هوازدا برای عاری کردن آب تغذیه دیگ‌های بخار به‌صورت مکانیکی استفاده شده است و با افزایش دما، سبب افزایش میزان بازدهی و جلوگیری از نوسانات دمایی آب تغذیه دیگ‌های بخار می‌شود.

وی افزود: سیستم هوازدای دیگ‌های موجود در تاسیسات آب و بخار منطقه لاوان در سال ۷۱ پس از نوسازی تاسیسات در سرویس قرار گرفته و تاکنون با وجود گذشت مدت زمان کارکرد مفید (۱۵ سال)، همچنین به علت تک بودن تجهیز، امکان سرویس دوره‌ای و تعمیر اساسی مهیا نشده و همین موضوع سبب فرسودگی و ایجاد خوردگی در تیوب‌های دیگ‌های بخار به علت وجود اکسیژن ناشی از کاهش کارایی مطلوب سیستم شده است.

وی گفت: برای حل مشکل و به دلیل زیاد بودن هزینه خرید و نصب یک سیستم جدید هوازدایی مشابه، موضوع تعمیر اساسی سیستم موجود در دستورکار واحد بهره‌برداری خشکی قرار گرفت.

فخرآرا تصریح کرد: در همین راستا و پس از تعیین نیازهای عملیاتی و با انجام یکسری تغییرات مکانیکی محدود و موقتی روی مخزن ذخیره این سیستم و به‌منظور جلوگیری از بروز وقفه عملیات هوازدایی در طول مدت زمان انجام فعالیت‌های تعمیراتی، از سرویس خارج و پس از پایان عملیات تعمیر اساسی، با صرفه هزینه‌ای بیش از ۵۰ میلیون ریال بدون هیچ‌گونه حادثه‌ای دوباره نصب شد و در سرویس قرار گرفت.

کد خبر 300357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =