۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
  • کد خبر: 300405
عرشه سرچاهی S۱ سلمان به سمت محل نصب حرکت کرد

شناور حامل عرشه سکوی سرچاهی S1 به سمت میدان سلمان حرکت کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، علیرضا زمردیان، سرپرست پروژه ساخت عرشه سرچاهی S1 میدان سلمان اظهار کرد: با توجه به حرکت شناور «صدف ۳۰۰۰» به سمت میدان سلمان، پیش‌بینی می‌شود در صورت مساعد بودن شرایط جوی، اواسط ماه جاری عملیات نصب این سکو در موقعیت مورد نظر آغاز شود.

وی گفت: از روز ۲۷ بهمن به‌مدت هفت روز مقدمات آماده‌سازی محل نصب عرشه S۱ در میدان نفتی سلمان شامل برچیدن عرشه موقت حفاری (TDD به وزن تقریبی ۷۰ تن) از سوی شناور جرثقیل‌دار «صف ۴۰۰» انجام شد و تمهیدات لازم برای آماده‌سازی نصب عرشه S۱ به عمل آمده است.

زمردیان از کارکنان سکوی سلمان که در به نتیجه رسیدن این پروژه همکاری داشته‌اند قدردانی کرد.

بر اساس این گزارش، عملیات بارگیری عرشه سرچاهی S۱ میدان سلمان در روز ۲۳ دی‌ماه امسال از سوی شناور جرثقیل‌دار «صدف ۳۰۰۰» روی شناور حامل عرشه (LB90) انجام شد و در مدت یک هفته مهاربندی آن روی شناور به پایان رسید.  

سکوی سرچاهی S۱ میدان سلمان به وزن ۱۰۵۰ تن با بهره‌مندی از توان داخلی ساخته شده و با  نصب و راه‌اندازی آن ظرفیت تولید نفت این میدان قابل افزایش است.

از دیگر فعالیت‌های به پایان رسیده در این پروژه، ساخت و نصب پایه سکوی سرچاهی به وزن ۱۱۰۰ تن، خطوط لوله دریایی ۶ و ۱۲ اینچ جمعاً به طول ۶ کیلومتر و دو رشته کابل دریایی ۲۴۰*۳ انتقال برق، به طول ۴.۲ کیلومتر است.

پیش‌بینی می‌شود این سکو در نیمه اول سال آینده راه‌اندازی شود.

کد خبر 300405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =