شتاب گازرسانی به بخش کشاورزی البرز با صرفه‌جویی سوخت مایع

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز از شتاب گازرسانی به بخش کشاورزی این استان از محل صرفه‌جویی ۳۰ میلیون لیتری سوخت مایع خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسین تقی‌نژاد با بیان اینکه کشاورزی در استان البرز روندی رو به رشد دارد و احداث شهرک‌های گلخانه‌ای و واحدهای تولید محصولات کشاورزی در این خطه شتاب گرفته‌اند، گفت: گازرسانی به بخش کشاورزی در چهار سال اخیر شتاب خوبی داشته و مصرف ۴۰ میلیون لیتری سوخت‌ مایع این واحدها را به ۱۰ میلیون لیتر رسانده است.

وی ادامه داد: صرفه‌جویی ۳۰ میلیون لیتری در حالی برای کسب‌وکارهای کشاورزی در البرز رقم خورده که با احتساب حذف هزینه‌های جانبی به‌ویژه حمل‌ونقل سوخت مایع، شاهد کاهش چشمگیر هزینه‌ها و سودآوری و رونق فعالیت‌های کشاورزی در این استان بوده‌ایم. این نکته مهم را نیز باید در نظر گرفت که البرز در غرب تهران واقع شده و هرگونه اقدام برای کاهش سوخت‌های آلاینده به معنای ایجاد محیط‌زیست سالم‌تر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز همچنین با اشاره به تکثر و چند فرهنگی قومیت‌ها در جای‌جای کشور، بر اهمیت همگرایی خرده‌فرهنگ‌های موجود در مسیر تعالی سازمان تأکید کرد و گفت: استان البرز رنگین‌کمانی از فرهنگ‌های مختلف است که باید همگرا شوند و در یک مسیر قرار گیرند تا بهره‌وری حداکثری را به ارمغان آورند. ما برای تحقق همگرایی، زبان مشترک تعریف کردیم که مبتنی بر ایمان به خدا و خدمت به مردم است. این زبان مشترک که موردقبول و توافق همه همکاران است در امتداد همان تفکری است که عبادت را خدمت به خلق می‌داند و کمک می‌کند تا فرهنگ سازمانی به سوی تعالی پیش رود.

وی تصریح کرد: بنا بر برنامه تعریف‌شده، باید در افق ۱۴۰۴ جزو ۱۰ شرکت برتر گاز استانی قرار بگیریم که برنامه‌ای سالانه برای تحقق آن تدوین شده تا سازمان را به سوی دستیابی به این هدف سوق دهد. برای دستیابی به این هدف، هم‌اکنون تحقق اهدافی همچون پیاده‌سازی نظام مدیریت ریسک، نگهداشت سیستم‌های مدیریت، نظام ارزیابی ۳۶۰ درجه، باشگاه مدیران آینده، مدیریت دانش، مدیریت کربن و نظام ارزیابی عملکرد مبتنی بر اهداف را در دست اجرا داریم.

برگزاری دوره‌های تخصصی برای نیروهای پیمانکاری

تقی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود درباره اقدام‌های انجام‌شده برای نیروهای غیررسمی شرکت گاز استان البرز، گفت: آموزش نیروهای پیمانکاری از جمله برنامه‌های موفق شرکت است، چراکه همکاران دارای سابقه بالا با حضور در دوره‌های آموزشی مدرک تخصصی و معتبر دریافت می‌کنند که این به معنای ارزش‌گذاری به این قشر از کارکنان سازمان است، همچنین این نیروها پس از گذراندن دوره‌ها می‌توانند در مقام یک مربی، تجربیات خود را به جوان‌ترها منتقل کنند.

این مقام مسئول اظهار کرد: واضح است که نیروهای حاضر در این دوره‌ها دارای پرونده شغلی، کتابچه آموزشی و مدرک تخصصی می‌شوند و انگیزه، احساس تعلق به شرکت و رضایت شغلی در آنها افزایش می‌یابد. ضمن آنکه امنیت شغلی آنها نیز ارتقا می‌یابد و با دارا بودن مدرک تخصصی، فرصت‌های شغلی دیگر نیز در دسترس آنان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با بیان اینکه این شرکت، سال گذشته ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز را به مشتریان عرضه کرده، افزود: ۵۰ درصد این میزان در بخش صنعت و ۵۰ درصد دیگر در بخش‌های خانگی، تجاری و اداری مصرف می‌شود.

دریافت لوح سپاس سه ستاره تعالی

تقی‌نژاد همچنین از دریافت لوح سپاس سه ستاره تعالی توسط شرکت گاز استان البرز خبر داد و گفت: در سومین دوره جایزه سرآمدی و بهبود مستمر شرکت ملی گاز ایران، این شرکت موفق به دریافت لوح سپاس سه ستاره شد.

وی ضمن عرض تبریک به مدیران، روسا و کارکنان شرکت گاز استان البرز، از تلاش مدیر تعالی شرکت و همکارانش در مسیر تحقق این موفقیت، قدردانی کرد و افزود: امید است با توکل به خداوند منان و پشتکار و همت والای همکاران، در فتح قله‌های رفیع جایزه سرآمدی ۴ ستاره در سال آینده نیز موفق باشیم.

کد خبر 301095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =