سازه‌های جانبی آخرین سکوی فاز ۱۳ پارس جنوبی نصب شد

مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی از پایان نصب سازه‌های جانبی سکوی اقماری ۱۳C خبر داد و گفت: عملیات نصب پل ارتباطی و سازه مشعل این سکو، توسط شناور SEA PAD، پنجشنبه (۲۹ اسفندماه) و در واپسین ساعات سال ۱۳۹۸ درخلیح‌فارس پایان یافت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، پیام معتمد به ساخت این دو سازه در یارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) اشاره کرد و گفت: پل ارتباطی و سازه فلر سکوی ۱۳C به ترتیب بیش از ۲۴۰ و ۱۰۹ تن وزن دارند و با نصب آنها در موقعیت مخزن، وزن این ابرسازه به حدود ۷۰۰۰ تن رسید.

وی با اشاره به مراحل اتصال چاه‌های موقعیت به سکو و شروع عملیات راه‌اندازی، تصریح کرد: انتظار داریم این سکو در آینده نزدیک با ظرفیت برداشت روزانه ۱۴.۲ میلیون مترمکعب گاز غنی به بهره‌برداری برسد.

مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی افزود: پالایشگاه این فاز برای شیرین سازی روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب گاز در آمادگی کامل قرار دارد و هم‌اکنون هم با دریافت روزانه ۲۸ میلیون مترمکعب گاز غنی از دو سکوی مرحله اول این طرح و بیش از ۲۲میلیون مترمکعب گاز ترش از فازهای ۶ تا ۸ پارس جنوبی در مدار تولید است.

معتمد از مهندسان و کارگران حاضر در عملیات نصب دو سکوی ۱۳A و ۱۳C پارس جنوبی در اسفندماه قدردانی کرد و ضمن تبریک سال ۹۹ گفت: این تلاشگران، در سالروز ملی شدن صنعت نفت، این رویداد بزرگ را با تکمیل عملیات نصب ابرسازه‌های بخش فراساحل این طرح با بیش از یک‌ماه کار شبانه‌روزی در شرایط سخت دریا و دور از خانواده‌های خود در وضع شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور گرامی داشتند.

کد خبر 301133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =