۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
  • کد خبر: 301149
بلوف نفتی سعودی‌ها محقق نشد

برخی منابع اعلام کردند که با وجود شکست توافق اوپک و متحدانش موسوم به «اوپک پلاس»، صادرات نفت عربستان هنوز افزایش نیافته‌ است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، دو منبع صنعتی که روند فروش محموله‌های نفت را بررسی می‌کنند، اعلام کردند: ارسال محموله‌های نفتی عربستان هنوز افزایش نیافته است؛ این موضوع نشان‌دهنده نبود تقاضا، با وجود کاهش شدید قیمت نفت در میانه جنگ تولیدکنندگان بر سر به دست آوردن سهم بیشتر از بازار است. 

سعودی‌ها قصد دارند در پی شکست توافق تعمیق کاهش تولید نفت، از ابتدای ماه مه، روزانه بیش از ۱۰ میلیون بشکه نفت صادر کنند.

این منابع اعلام کردند که تاکنون صادرات نفت خام عربستان بسیار کمتر از این رقم است و تفاوت چندانی با مقدار صادرات این کشور در ماه فوریه ندارد، این مسئله نشان‌دهنده تقاضای کمتر مشتریانی مانند چین در پی شیوع ویروس کروناست.

یکی از این منابع که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: صادرات نفت خام عربستان در ماه مارس تاکنون حدود ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز بوده است. 

وی افزود: مجموع تولید این کشور بسیار کمتر از ۱۰ میلیون بشکه در روز است.

یک منبع دیگر که روند ارسال محموله‌های نفت خام را بررسی می‌کند نیز اعلام کرد که صادرات نفت عربستان در ماه فوریه حدود ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز بوده است.

داده‌های مربوط به اطلاعات نفتکش‌ها در مؤسسه رفینیتیو حتی مقدار صادرات این کشور در ماه مارس را کمتر از این رقم و ۷ میلیون بشکه در روز نشان می‌دهد.

کد خبر 301149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =