برنامه‌های پیشگیرانه شرکت ملی پالایش و پخش برای مقابله با ویروس کرونا

ستاد، شرکت‌های تابع و پالایشی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برنامه‌های پیشگیرانه و کنترلی خود در مقابله با ویروس کرونا را در سه محور اقدام‌های مدیریتی، بهداشتی و آموزشی و آگاه‌سازی پیگیری می‌کنند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، در همین راستا، مدیران ستاد، شرکت‌های تابع و پالایشی به‌منظور پیشگیری از ابتلای همکاران خود به ویروس کرونا، مأموریت‌های اداری را به جز در شرایط عملیاتی و اضطراری لغو کردند.

خرید دستگاه تب‌سنج، تعطیلی همایش‌ها، کلاس‌های آموزشی، نمازخانه‌ها، رستوران‌ها، ورزشگاه‌ها و برنامه‌ریزی برای شیفت‌بندی و حضور حداقلی کارکنان در محل کار از جمله تصمیم‌هایی است که در سطوح مدیریتی گرفته شده است.

حذف سامانه انگشت‌نگاری و جایگزینی آن با سیستم ثبت چهره به‌منظور ثبت حضور و غیاب کارکنان، تغییر ساعات کاری در برخی شرکت‌ها، برگزاری نشست‌ها با پیمانکاران طرح‌ها به‌منظور پیاده‌سازی و پیگیری اقدام‌های پیشگیرانه و کنترلی مقابله با ویروس کرونا از دیگر تصمیم‌ها در این زمینه است.

شرکت‌ها در بخش اقدام‌های بهداشتی با تهیه و ابلاغ دستورعمل‌ها و راهنماهای مرتبط، انجام عملیات غربالگری تب‌سنج در ورودی ساختمان‌های ستادی و عملیاتی از حضور افراد مشکوک به بیماری جلوگیری می‌کنند.

در همین حال با تهیه محلول ضدعفونی‌کننده، دستکش‌های یکبار مصرف لاتکس، دستمال‌های نانو مختص هر میز کار و نصب دیسپنسر مایع ضدعفونی‌کننده در آسانسورها از ابتلای کارکنان به ویروس کرونا پیشگیری می‌شود.

نیروهای خدماتی نیز به استفاده از دستکش و ماسک یکبار مصرف ملزم شده‌اند و بر رعایت دقیق نکات بهداشتی به روش‌های مختلف تأکید شده است.

ضدعفونی و گندزدایی محوطه‌ها، پیگیری دریافت گزارش آماری روزانه در خصوص مبتلایان به ویروس در شرکت‌های تابع و ستاد و اطلاع از آخرین وضعیت درمانی آنها، جمع‌آوری لباس‌های کارکنان خدماتی به‌منظور شست‌وشو و ضدعفونی روزانه از دیگر اقدام‌های بهداشتی در سطح شرکت‌هاست.

سرویس‌های ایاب و ذهاب کارکنان، آمبولانس‌ها و سایر محیط‌ها نیز مدام در حال ضدعفونی است.

براساس این گزارش، اتاق‌های کنترل در شرکت‌های عملیاتی ایزوله شده است و کمپ‌های پیمانکاران طرح‌ها و پروژه‌ها به‌منظور اطمینان از رعایت مسائل بهداشتی و آمادگی‌های لازم بازدید می‌شود و اینها تنها بخشی از فعالیت‌های در حال انجام در حوزه بهداشت شرکت‌هاست.

اطلاع از تازه‌ترن اطلاعات و اخبار ویروس کرونا و تهیه و ارسال این اطلاعات در قالب فایل‌های آموزشی از طریق سیستم اتوماسیون اداری، تهیه بنر و استند و تراکت آموزشی، توزیع بروشور و ارسال پیام‌های آموزشی از طریق پیامک بخشی از فعالیت‌های ستاد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت‌های تابع و پالایشی در زمینه آموزش و آگاه‌سازی است.

نیروهای خدماتی شرکت‌ها چهره به چهره آموزش دیده‌اند و در برخی شرکت‌ها مراکز مشاوره به‌منظور اطلاع از موارد پیشگیرانه و چگونگی روند بیماری و درمان در بهداری ایجاد شده است که با اختصاص شماره تلفن مستقیم پاسخگوی تماس خانواده کارکنان هستند.

راه‌اندازی پویش‌های خودجوش از جمله «نه به دست دادن»، اختصاص رایگان سوخت به آمبولانس‌ها در برخی مناطق پخش با حضور داوطلبانه صاحبان جایگاه‌ها و ترغیب همکاران به استفاده از ماسک و دستکش یکبار مصرف در محل‌های عمومی از دیگر مواردی است که در حوزه بهداشت و آگاه‌سازی کارکنان می‌توان به آن اشاره کرد.

جایگاه‌های عرضه سوخت از محل‌های پرخطر برای انتشار ویروس کرونا تشخیص داده شده است که در این زمینه نیز افزون بر ابلاغ بخشنامه به جایگاه‌داران به‌منظور کنترل و پیشگیری از ابتلای هموطنان به این ویروس مانند سوختگیری خودروها توسط اپراتور جایگاه، تهیه دستکش‌های یکبار مصرف و ...، به‌طور مکرر از راه‌های مختلف از جمله ساخت موشن، تهیه اینفوگراف، تهیه بنر، استند و تراکت تلاش‌های زیادی برای آگاهی بیشتر مراجعان به جایگاه‌ها در حال انجام است.

کد خبر 301295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =