افزایش خیره‌کننده ظرفیت تولید پتروشیمی در سال «جهش تولید»

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی از افزایش قابل توجه ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی با بهره‌برداری از چند طرح توسعه‌ای در سال جاری خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، علی‌محمد بساق‌زاده اظهار کرد: صنعت پتروشیمی در سال «جهش تولید» تلاش می‌کند از امکانات و توان داخلی استفاده حداکثری را داشته باشد و هم‌زمان با تولیدی شدن طرح‌های جدید پتروشیمی، ظرفیت تولید در این صنعت افزایش قابل توجهی خواهد یافت. 

وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی اکنون محور و ستون توسعه اقتصادی کشور به‌شمار می‌رود و با تمام بخش‌های صنایع در ارتباط است، تصریح کرد: سرازیر کردن منابع به سوی تولید و جلوگیری از هدرروی منابع ملی می‌تواند به تحقق جهش دوم و سوم صنعت پتروشیمی منجر شود. 

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه توسعه متوازن صنعت پتروشیمی به‌عنوان یک راهبرد مورد توجه ویژه‌ای قرار دارد، گفت: در این مسیر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از خام‌فروشی جلوگیری می‌کند و ارزش افزوده بالایی دارد، بنابراین باید به تکمیل زنجیره ارزش توجه بیشتری شود تا به سوی تولید محصولات نهایی گام برداریم.

بساق‌زاده ادامه داد: برای داشتن صنعتی پویا و اقتصادی قدرتمند باید صنعت پتروشیمی ایران از خام‌فروشی فاصله بگیرد و به سوی ایجاد ارزش افزوده بیشتر و تولید محصولات نهایی حرکت کند و برای تحقق این هدف، حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی راه را برای رسیدن به این هدف هموار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه طرح‌های توسعه‌ای مختلفی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به عنوان دو قطب مهم تولید محصولات پتروشیمی در حال ساخت هستند، گفت: افزون بر این دو منطقه، طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی در بسیاری از استان‌های کشور در حال تکمیل و راه‌اندازی است که با تولیدی شدن این طرح‌ها، زنجیره تولید بسیاری از محصولات پتروشیمی در داخل کشور تکمیل خواهد شد.

کد خبر 301308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =