تداوم اجرای تعمیرات خطوط لوله و ایستگاه‌های انتقال گاز

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران اعلام کرد عملیات تعمیرات در خطوط لوله و ایستگاه‌های انتقال گاز در حال انجام است و پیش از آغاز فصل سرما به پایان می‌رسد.

سعید توکلی درباره اقدام‌های شرکت انتقال گاز ایران پس از وقوع سیل اخیر در چند استان به خبرنگار شانا گفت: شرکت انتقال گاز ایران با توجه به تجربه‌ای که از سیل اوایل پارسال به دست آورده بود، همه اقدام‌های فنی لازم را برای وقوع سیل اخیر انجام داده بود و در جریان این سیل به مشکل خاصی برخورد نکردیم.

وی ادامه داد: وقوع سیل ابتدای امسال به‌ویژه در منطقه عسلویه بسیاری از تجهیزات و تاسیسات را تحت تأثیر قرار داد، اما خطوط لوله و ابنیه فنی آسیب ندید، البته طبیعی است پس از وقوع هر سیل مقداری آب‌شستگی در جریان خطوط لوله به‌وجود آید که این تعمیرات و نگهداری‌ها پس از آن انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران تأکید کرد که با وجود این شرایط، هیچ‌گونه محدودیتی در انتقال گاز پیش نیامد.

توکلی همچنین با اشاره به برنامه‌های شرکت انتقال گاز ایران برای خدمات‌رسانی هرچه بهتر به‌ویژه در ماه‌های سرد سال، اظهار کرد: ما همواره پیش از آغاز سال نو اقدام‌های تعمیری لازم را آغاز می‌کنیم. این کار در پایان سال ۹۸ هم آغاز شد، اما این تعمیرات در خطوط لوله و ایستگاه‌های انتقال گاز بیشتر از گذشته است، به همین دلیل به برنامه‌ای هماهنگ با شرکت ملی گاز ایران و دیسپچینگ ملی نیاز بود که این برنامه تدوین شد و ان‌شاءالله تا پایان مهرماه همه تعمیرات به پایان می‌رسد تا آمادگی لازم برای زمستان وجود داشته باشد.

وی افزود: موضوع قابل توجه دیگر، شیوع ویروس کرونا هم‌زمان با آغاز عملیات تعمیرات بود که تعداد نفرات درگیر با این کار را کاهش دادیم، با این حال خوشبختانه از برنامه‌های مدون عقب نیستیم و امیدواریم امسال هم آمادگی لازم را برای فصل سرد سال داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران اظهار کرد: تعمیرات در مناطق موردنظر با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشت و درمان وزارت نفت در حال انجام است و حتی در ۱۳ فروردین‌ماه هم عملیات‌های تعمیرات متوقف نشد.

کد خبر 301328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =