ایجاد مراکز مراقبت از بیماران کووید-۱۹ در خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال

دو مرکز مراقبت از بیماران کرونایی با ظرفیت ۱۰ تخت در مرکز انتقال نفت ساری و فشارشکن علی‌آباد خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال ایجاد شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران – منطقه شمال، ارسلان رحیمی، مدیر منطقه شمال شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت با تأکید بر اهمیت حفظ آرامش و اجرای دستورعمل‌های بهداشت فردی برای مقابله با ویروس کرونا تأکید کرد: با وظیفه‌شناسی، رعایت کامل بهداشت و پرهیز از اقدام‌های هیجانی می‌توانیم این مهمان ناخوانده را با یاری خداوند از جامعه بیرون کنیم.  

وی میزان رعایت نکات بهداشتی و اجرای دستورعمل‌های پزشکی در منطقه شمال را مطلوب ارزیابی کرد و با قدردانی از تلاش همکاران واحدهای مرتبط افزود: در هفته‌های گذشته اقدام‌های متعددی با هدف حفظ سلامت کارکنان و خانواده‌های آنان انجام شد.

مدیر منطقه شمال شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت یکی از مهم‌ترین اقدام‌های انجام‌شده در این زمینه را ایجاد دو مرکز مراقبت از بیماران در مرکز ساری و فشارشکن علی‌آباد و همچنین تکمیل امکانات مورد نیاز در مراکز اوریم، گل پل و لاجیم دانست و افزود: با آماده‌سازی این مراکز، تهیه تجهیزات مربوطه و رعایت ملاحظات بهداشتی امکان مراقبت از همکاران در صورت گسترش بیماری فراهم شده است.

رحیمی در تشریح مهم‌ترین اقدام‌های انجام‌شده در سطح منطقه گفت: تجهیز ورودی‌های حراست منطقه به دستگاه تب‌سنج دیجیتال و اسپری ضدعفونی دست‌ها، به‌کارگیری کارت‌های دیجیتال ثبت ورود و خروج و ممنوعیت ثبت اثرانگشت، ضدعفونی کردن روزانه اتاق‌ها، میزکار، صندلی‌ها، تعطیلی موقت همایش‌ها و کلاس‌های آموزش، انتشار پیام‌های آموزشی، توزیع ماسک و دستکش‌ بهداشتی، تشدید تمهیدات و توجیه کامل کارکنان آبدارخانه‌ها و رستوران‌های مراکز، اطلاع‌رسانی حضوری و غیرحضوری رئیس اچ‌اس‌یی منطقه، تعطیلی رستوران مرکز منطقه، استفاده از لیوان و ظروف یکبار مصرف برای توزیع غذا و چای، ضدعفونی کردن مهرهای نمازخانه و تبیین روش‌های کنترل کرونا ویروس از جمله مهم‌ترین اقدام‌های منطقه شمال برای مقابله با این بیماری بوده است و همچنان ادامه خواهد داشت.

وی خواستار رعایت حداکثری بهداشت فردی در محیط کاری و خانوادگی توسط کارکنان منطقه شد و افزود: ضروری است تا ریشه‌کنی کامل این ویروس حضور در اتاق‌های سایر همکاران به جز در صورت ضرورت کاری محدود شود و فاصله یک و نیم متری از یکدیگر نیز مدنظر همگان قرار گیرد.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال با بیان اینکه فرآیند انتقال فرآورده‌های نفتی و نفت خام توقف و تعطیلی نمی‌پذیرد، گفت: در این شرایط که ویروس کرونا بسیاری از فعالیت‌های جامعه جهانی را با دشواری و توقف اجباری همراه کرده باید با تلاش و کوشش، هوشمندی، رعایت بهداشت فردی و جمعی، وظیفه‌شناسی و حضور به‌موقع و اثرگذار در محیط کار به‌ویژه مراکز عملیاتی، فرآیند جابه‌جایی سوخت را همچون گذشته استمرار بخشیم.

رحیمی در دسترس بودن کارکنان و رؤسای واحدهای فنی، ستادی و مراکز عملیاتی حتی در ساعت‌ها و روزهای استراحت را مهم برشمرد و گفت: ضروری است که در صورت نیاز احتمالی و فراخوان، همه کارکنان و مسئولان شاغل در محل کار خود حضور داشته باشند.

کد خبر 301346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =