برنامه‌ریزی گسترده پتروشیمی شهیدتندگویان برای صیانت از محیط‌ زیست

پتروشیمی شهید تندگویان برنامه‌ریزی‌های مختلفی برای حفظ و صیانت بیشتر از محیط زیست در سال ۹۹ انجام داده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سیدرضا قاسم‌شهری از برنامه‌های شرکت پتروشیمی تندگویان برای حفظ محیط‌ زیست و انجام اقدام‌های مختلف برای تبدیل شدن به یک پتروشیمی سبز تا پایان امسال خبر داد و گفت: اقدام‌های مهمی آغاز شده که یکی از آنها بازیافت آب ریجکت کولینگ است و با اجرای این طرح حدود ۳۵۰ مترمکعب در ساعت آب قابل بازیافت خواهد بود. پروژه دیگر، جمع‌آوری پودر داخل سایت است که این پروژه برنامه‌ریزی شده و در امسال اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه محصولات بازیافت‌شده قابلیت استفاده در تولید و ایجاد ارزش افزوده دارند، اما کاهش آلایندگی زیست‌محیطی در اولویت اجرای پروژه‌های شرکت قرار دارد.

مدیرعامل پتروشیمی تندگویان با اشاره به اینکه بهبود عملکرد کارخانه براساس استاندارهای محیط زیست از دیگر اقدام‌های انجام‌شده است ‌که بر این اساس پتروشیمی شهید تندگویان از فهرست صنایع آلاینده ‌خارج شده و در سال ۱۴۰۰ به صنعتی سبز تبدیل خواهد شد، ادامه داد: این اقدام‌ها افزون بر کمک به محیط زیست با توجه به جریمه ۵۰ میلیارد تومانی سالانه آلایندگی زیست‌محیطی، ‌به سودآوری شرکت کمک خواهد کرد.‌

قاسم‌شهری درباره برنامه‌های افزایش تولید مجتمع گفت: این شرکت پارسال با وجود تأمین نیاز داخل، صادرات نیز داشته که با اجرای طرح‌های توسعه‌ای که به‌منظور بهبود و افزایش تولید برای همه واحدها طراحی شده است، یعنی مطالعات پروژه انجام شده و به مرحله اجرا رسیده، انتظار می‌رود تنگناهای تولید در همه واحدها تحت اجرای این پروژه‌ها برطرف شود.

وی به اجرای طرح توسعه‌ای SSP با استفاده از توان مهندسان و سازندگان داخلی اشاره کرد و گفت: این طرح قرار بود با استفاده از لایسنس یک کشور آسیایی انجام شود که به دلیل مبارزه با شیوع بیماری کووید۱۹ به استفاده از توان داخل روی آوردیم و مناقصه‌ای بین شرکت‌های داخلی برگزار خواهد شد. در این اقدام ضمن بهره‌مندی از توان متخصصان پتروشیمی شهید تندگویان به همراه ظرفیت شرکت‌های داخلی به توان مضاعفی دست خواهیم یافت که پروژه را پیش می‌برد.

کد خبر 301378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =