تاب‌آوری، مبنای تصمیم‌ها و اقدام‌های شرکت ملی گاز است

رئیس بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست شرکت ملی گاز اعلام کرد به دلیل آنکه این شرکت پرچمدار تولید و عرضه انرژی در کشور است، در نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا با دستور مدیرعامل، تشکیل کمیته‌های سلامت مدنظر قرار گرفت و تمامی برنامه‌های مرتبط با آن پیش‌بینی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، غلامرضا بهمن‌نیا، در حاشیه نشست کمیته سلامت (شرایط اضطراری سطح ۳) که روز چهارشنبه (۲۰ فروردین‌ماه) در سالن شهید باهنر شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، گفت: در این نشست‌ها، پیشنهادهای زیادی با رویکرد تاب‌آوری برای اجرا ردیابی شد، ضمن آنکه در این رویکرد، ما باید عناصر پیشگیری، آماده‌سازی و مقابله و بازیابی را در تک‌تک فعالیت‌های شرکت گاز مدنظر قرار دهیم.

وی ادامه داد: در این نشست، تاب‌آوری را مبنای همه تصمیم‌ها و اقدام‌های خود قرار دادیم و تلاش کردیم ارتباطمان را با بخش‌های عملیاتی و تولیدی، با ارسال بیش از ۴۰ دستورعمل بهداشتی حفظ کنیم، همچنین با رزمایش‌های بسیار دقیق در مجموعه سعی کردیم آمادگی خود را بالا ببریم.

رئیس اچ‌اس‌یی شرکت ملی گاز اظهار کرد: در بحث پیشگیری و اقلام و مواد ضدعفونی‌کننده نیز همکاری نزدیکی با مجموعه داشتیم و سعی کردیم این تاب‌آوری را که به پایداری تولید منجر می‌شود، حتماً در این جلسات و پیشنهادها در نظر بگیریم و ردیابی کنیم.

بهمن‌نیا همچنین تصریح کرد: امروز هم در نشست شرایط اضطراری سطح ۳ که در ادامه نشست‌های کمیته سلامت ما بود، تلاش کردیم انتظارهای همکاران به‌ویژه همکاران مناطق عملیاتی مدنظر قرار گیرد و اهداف و برنامه‌های جدید حتی برای بازه طولانی‌مدت تدوین، شناسایی و ردیابی شود.

وی درباره همکاران اقماری و مناطق عملیاتی که در این شرایط، روزهای سختی را می‌گذرانند، توضیح داد: پروتکل‌های قابل توجهی را درباره همکاران اقماری مدنظر قرار داده‌ایم. حتی امروز در نشست کمیته سلامت، توجه ویژه‌ای نسبت به فرسودگی شغلی این افراد شد. در واقع برای جلوگیری از مسائل روحی - روانی باید به مسائل شغلی این عزیزان توجه ویژه‌ای شود و برنامه‌های خاصی طراحی کرد که با نظر و هماهنگی مدیرعامل، این برنامه‌ها را برای آنها در آینده خواهیم داشت.

به گفته بهمن‌نیا، یکی از مسائل بسیار مهم درباره این همکاران، آن است که مدیران بخش عملیاتی باید غربالگری را در ورودی سایت‌ها و تأسیسات انجام دهند و خوشبختانه در این نشست مصوب شد این کار به‌صورت ویژه انجام شود. این کار درباره همه همکاران، چه رسمی، چه پیمانکار، چه مدت موقت حتی نیروهای پیمانکار روزمزد فصلی که با فرارسیدن فصل تعمیرات اساسی، نیاز به آنها بیشتر می‌شود، اعمال خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم این حرکت به آرامش حضور همکاران ما در مناطق عملیاتی کمک کند تا ان‌شاءالله سال پیش رو، سال تولید حداکثری باشد.

کد خبر 301537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =