تدوین ۲ دستورعمل برای مقابله با کرونا در بخش‌های عملیاتی گاز

سرپرست شرکت گاز خراسان رضوی از تدیون راهنمای پیشگیری و مهار کوید-۱۹ در محیط‌های عملیاتی شرکت‌های گاز استانی در دو بخش مهندسی، اجرای طرح‌ها و بهره‌برداری خبرداد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسن افتخاری، با بیان اینکه دامنه کاربردی این دستورعمل، فعالیت‌های عملیاتی شرکت‌های گاز استانی شامل توسعه شبکه، پروژه‌های گازرسانی و امداد و تعمیرات است، گفت: توجه به ارائه راهکارهای بهداشتی برای جلوگیری و مهار ویروس کرونا، کاهش غلظت عامل عفونت در سطوح، خودروها و ابزارآلات از اهداف تدوین این دو دستورعمل است.

وی افزود: بهداشت فردی، آشپزخانه‌ها و غذاخوری کارگاه‌ها، دفاتر نظارت و خوابگاه‌ها، بهداشت محیط کار و تجهیزات، معرفی مواد ضدعفونی کننده و نحوه صحیح گندزدایی بخش‌های مختلف این نسخه راهنما را تشکیل می‌دهد.

سرپرست شرکت گاز خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: با توجه به ماهیت ذاتی فعالیت شرکت گاز به‌عنوان یک دستگاه خدمت‌رسان به‌ویژه در بخش‌های اجرا و بهره‌برداری، در عمل امکان تعطیلی کامل کارکنان وجود ندارد. از همین رو تلاش می‌کنیم با به‌کارگیری اصول دقیق بهداشت محیطی، زمینه پیشگیری و ابتلای کارکنان را به صفر برسانیم.

افتخاری با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده برای تهیه و تدوین این دو دستورعمل افزود: راهنمای پیشگیری و کنترل کوید-۱۹ در محیط‌های عملیاتی شرکت گاز در دو بخش مهندسی، اجرای طرح‌ها و بهره‌برداری می‌تواند به عنوان مرجع مهم علمی مورد استفاده همه شرکت‌های گاز استانی قرار گیرد.

وی یادآور شد: شناسایی راه‌های انتقال و عوامل ایجادکننده بیماری، نقش بسیار مهمی در کنترل ویروس کرونا دارد. با توجه به آخرین اطلاعات مراجع ذی‌صلاح، انتقال این ویروس از انسان به انسان از طریق سرفه، عطسه، تخلیـه ترشـحات بینـی و دهان انجام می‌شود. راه دیگـر انتقـال، تماس دست‌ها با محیط و سطوح آلوده به ویروس همانند تجهیزات، دستگیره درها، میز و صندلی، شیرآلات، نرده و پلـه‌ها، پریز و کلیدهای برق و همه وسایل عمومی و مشترک است. این مهم اهمیت رعایت موازین بهداشت فردی به ویژه در محیط‌های کاری را دوچندان می‌کند.

سرپرست شرکت گاز خراسان رضوی اظهار کرد: کارکنان شرکت‌های گاز کشور می‌توانند برای بهره‌برداری و مطالعه این دو مجموعه به سایت اینترنتی شرکت گاز استان خراسان رضوی به آدرس www.nigc-khrz.ir  بخش دانش و اطلاعات مراجعه کنند.

کد خبر 301542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =