ثبت نخستین قرارداد پژوهشی فلات قاره در سامانه وزارت علوم

نخستین قرارداد پژوهش و فناوری شرکت نفت فلات قاره ایران در سامانه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (ساتع) ثبت شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، نخستین بودجه سامانه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این شرکت، از سوی واحد پژوهش و توسعه جذب و به این ترتیب نخستین قرارداد پژوهشی با عنوان «امکان‌سنجی لرزه‌نگاری چهاربعدی مطالعات فیزیک سنگ و ژئومکانیک با هدف بهبود برداشت از مخازن» با دانشگاه صنعتی سهند تبریز در ۲۶ اسفندماه سال گذشته منعقد شد و به مبلغ ۹ میلیارد و ۸۶۵ میلیون ریال در سامانه ساتع به ثبت رسید.

ابوالفضل فراهانی، سرپرست پژوهش و فناوری شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: هدف از اجرای این پروژه مطالعات همه‌جانبه بر مبنای استانداردهای دقیق مدون جهانی برای پایش تولید و تزریق آب و همچنین شامل مطالعات ژئومکانیک چهاربعدی و افزایش ضریب تولید و بازیافت میدان موردنظر است.

وی تأکید کرد: به‌منظور استفاده از فرصتی که قانون بودجه از ابتدا تا پایان سال ۱۳۹۸ در شرکت‌های تابع شرکت ملی نفت ایران قرار داده بود، این واحد سعی کرد با بهره‌گیری از نیروهای توانمند در قالب کمیته‌های تخصصی و استعلام از دیگر ارکان شرکت، تحت عناوین نیازهای پژوهشی، پروژه‌های پژوهش‌محور را در راستای ایجاد تعاملات مشترک با دانشگاه‌ها و پس از تصویب در شوراهای پژوهش و فناوری شرکت نفت فلات قاره در سامانه ساتع قرار دهد.

آیین‌نامه اجرایی بند (ح) تبصره (۹) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۸ هیئت وزیران با نام «ساتع» (سامانه اجرایی تقاضا و عرضه پژوهش و فناوری) در دسترس دانشگاهیان، پژوهشگران و فناوران قرار گرفته است. بر همین اساس شرکت‌ها و مؤسسات مشمول، موظف‌اند در مقاطع سه ماهه، اولویت‌های پژوهشی خود را در سامانه ساتع به اشتراک بگذارند و آماده عقد قرارداد با دانشگاه‌ها شوند.

کد خبر 301746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =