۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
  • کد خبر: 301784
قیمت نفت امسال به ۴۵ دلار می‌رسد

مدیرعامل شرکت گازپروم نفت روسیه پیش‌بینی کرد که قیمت نفت امسال به ۴۵ دلار برای هر بشکه خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، الکساندر دیوکوف اعلام کرد: چنانچه ایالت‌های آمریکا به محدودیت‌های سفر به این کشور پایان دهند، قیمت نفت می‌تواند تا پایان امسال ۴۰ تا ۴۵ دلار برای هر بشکه برسد.

وی افزود: این سناریویی خوش‌بینانه است که بهبودی نسبتاً سریع فعالیت اقتصادی در نیمه دوم سال را مدنظر قرار می‌دهد.

مدیرعامل گازپروم نفت روسیه تصریح کرد: اکنون نمی‌توان پیش‌بینی کرد تقاضای نفت چه سرانجامی خواهد داشت و انتظار افزایش شدید قیمت غیرواقعی است.

دیوکوف در پاسخ به پرسشی درباره توافق اوپک پلاس که این بار دیگر تولیدکنندگان از جمله برزیل، نروژ و ایالات متحده هم به آن پیوستند، گفت: هنوز خیلی زود است بگوییم این توافق موفقیت‌آمیز بوده یا خیر.

وی اظهار کرد: کاهش تولید برای همه تولیدکنندگان ضروری است.

به گزارش شانا، عبدالعزیز بن سلمان، روز دوشنبه (۲۵ فروردین‌ماه) اعلام کرد که با توجه به توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، وعده کاهش دیگر کشورهای تولیدکننده نفت در گروه G20 و خرید نفت برای ذخیره‌سازی، کاهش مؤثر عرضه جهانی نفت حدود ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بود.

وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به اوپک پلاس در دهمین نشست فوق‌العاده خود بر سر کاهش تولید روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای در ماه‌های مه و ژوئن به توافق رسیدند.

کد خبر 301784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =