آرامکو از یکم مه ۸.۵ میلیون بشکه نفت به مشتریان عرضه می‌کند

شرکت سعودی آرامکو عربستان از عرضه روزانه ۸ میلیون ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نفت خام از یکم ماه مه به مشتریان خارجی و داخلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دوبی، شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو عربستان امروز (جمعه، ۲۹ فروردین‌ماه) در بیانیه‌ای به بازار بورس عربستان اعلام کرد از یکم ماه مه سال ۲۰۲۰ میلادی روزانه ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت به مشتریان خود عرضه می‌کند.

این رقم شامل عرضه محموله‌های نفت خام به مشتریان داخلی و خارجی این کشور خواهد بود.

به گزارش شانا، وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به اوپک پلاس در دهمین نشست فوق‌العاده خود از طریق وبینار سرانجام پس از پذیرفتن گزینه کاهش تولید روزانه ۱۰۰ هزار بشکه‌ای مکزیک و موافقت این کشور آمریکای شمالی برای حضور در این توافق، بر سر کاهش تولید روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای در ماه‌های مه و ژوئن به توافق رسیدند.

خط پایه و مبنای محاسبه تولید برای همه کشورهای حاضر در این توافق به جز عربستان و روسیه ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی تعیین شد، در حالی که مبنای محاسبه تولید برای روسیه و عربستان روزانه ۱۱ میلیون بشکه در نظر گرفته شده است.

کشورهای ایران، لیبی و ونزوئلا همچنان از این توافق کاهش تولید که قرار است از یکم ماه مه سال ۲۰۲۰ میلادی (۱۲ اردیبهشت‌ماه ۹۹) اجرایی شود، مستثنا هستند.

به گزارش شانا، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان روز ۲۵ فروردین‌ماه اعلام کرده بود که با توجه به توافق کاهش تولید نفت اوپک پلاس، وعده کاهش دیگر کشورهای تولیدکننده نفت در گروه ۲۰ (G20) و خرید نفت برای ذخیره‌سازی، کاهش مؤثر عرضه جهانی نفت حدود ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بود.

وی همچنین یک روز پیش از این هم گفته بود که کاهش مؤثر عرضه نفت در توافق اوپک پلاس به دلیل کاهش تولید بیشتر عربستان سعودی، امارات متحده عربی و کویت به صورت داوطلبانه در ماه آوریل ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بود.

وزیر انرژی عربستان با بیان اینکه همچنان آثار ویروس کرونا مشخص نیست، اعلام کرده بود: اکنون در شرایطی هستیم که هر روز ارقام تغییر می‌کنند، باید هوشیار باشیم و ببینیم شرایط چگونه تغییر می‌کند.

کد خبر 301798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =