۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
  • کد خبر: 301853
حجم پالایش نفت چین به کمترین رقم از دسامبر ۲۰۱۸ رسید

مقدار پالایش نفت خام چین در پی استمرار کاهش تولید پالایشگران چینی، به کمترین سطح در ۱۵ ماه گذشته رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن و سنگاپور، حجم پالایش روزانه نفت خام چین در ماه مارس، در پی تداوم کاهش تولید پالایشگاه‌های دولتی به دلیل افت شدید تقاضا برای سوخت و انواع فرآورده‌های نفتی به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به پایین‌ترین سطح ماهانه خود از دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی رسید.

داده‌های اداره ملی آمار چین روز جمعه (۲۹ فروردین‌ماه) نشان داد حجم پالایش نفت خام این کشور در ماه مارس ۵۰ میلیون و ۴۰ هزار تن، معادل حدود روزانه ۱۱ میلیون و ۷۸۰ هزار بشکه بود.

این رقم بسیار کمتر از روزانه ۱۲ میلیون و ۷۰ هزار بشکه‌ای مجموع ماه‌های ژانویه و فوریه  و ۱۲ میلیون و ۴۹۰ هزار بشکه‌ای ماه مارس سال ۲۰۱۹ است.

این اداره آمار جداگانه ماه‌های ژانویه و فوریه را اعلام نکرد.

مجموع حجم پالایش نفت خام چین در سه ماه نخست سال ۲۰۲۰، ۱۴۹ میلیون و ۲۸۰ هزار تن بود که نسبت به مدت مشابه پارسال ۴.۶ درصد کاهش داشته است.

داده‌های این اداره همچنین نشان می‌دهد تولید نفت خام چین در ماه مارس با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به پارسال به ۱۶ میلیون و ۵۶۰ هزار تن یا ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

این در حالی است که مقدار تولید گاز طبیعی در ماه مارس با ۱۱.۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به ۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون مترمکعب رسید.
 

کد خبر 301853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =