بهره‌مندی بیش از ۷ هزار خانوار کرمانشاهی از گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: سال ۹۸ روزانه بیش از یک روستا یا واحد صنعتی گازدار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیروس شهبازی اظهار کرد: سال ۹۸ و با تلاش مضاعف همکاران شرکت گاز استان، ۴۰۶ روستا و واحد صنعتی از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

وی افزود: شرکت گاز استان کرمانشاه به‌منظور محرومیت‌زدایی از روستاهای کرمانشاه پارسال طراحی و اجرای عملیات گازرسانی به ۶۰۰ روستا را اجرا کرد که از این تعداد ۱۹۳ روستا با زیر پوشش قرار دادن ۷۷۰۷ خانوار گازدار شدند، همچنین به‌منظور کمک به اقتصاد کشور و رونق تولید، ۲۱۳ واحد صنعتی نیز در این سال به شبکه گاز پیوستند که با این روند روزانه بیش از یک روستا یا واحد صنعتی از گاز طبیعی برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه یادآور شد: در استان کرمانشاه ۲۵۴۰ روستا دارای سکنه هستند که ۲۲۳۳ روستا قابل گازرسانی است. از این تعداد ۱۷۱۴ روستا بالای ۲۰ خانوار دارند که هم‌اکنون ۱۴۶۱ روستا معادل ۷۴ درصد روستاهای استان گازدار هستند.

شهبازی در پایان گفت: هم‌اکنون گازرسانی به ۵۱۴ روستا به‌علاوه شهرهای نوسود و نودشه و ریجاب و شبکه داخلی شهر ازگله با مجموعه اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان در دست اجراست که با اتمام آنها، نفوذ گازرسانی به روستاها به ۹۱ درصد و نفوذ گارسانی به کل استان به ۹۸ درصد خواهد رسید. با گازرسانی به روستاهای واجد شرایط (بند ق) ضریب نفوذ گازرسانی روستایی به روستاهای قابل گازرسانی به صددرصد ارتقا می‌یابد.

کد خبر 301869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =