۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
  • کد خبر: 302038
 ۳۴۱ واحد صنعتی در استان مازندران گازدار شدند

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران اظهار کرد: این شرکت در سال ۹۸ به‌منظور کمک به اقتصاد کشور و رونق تولید، با گازرسانی به ۳۴۱ واحد صنعتی، سبب برگشت ۶.۵ میلیون لیتر سوخت مایع به ذخیره‌سازی‌های نفتی کشور شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، جعفر احمدپور گفت: توسعه گازرسانی و خدمت به مناطق محروم در کارنامه افتخارهای شرکت گاز استان مازندران ثبت شده که این مهم را مدیون زحمات مهندسان، کارشناسان و پیمانکاران شرکت گاز استان هستیم و با جذب این تعداد مشترک جدید، مجموع مشترکان گاز طبیعی در مازندران به یک میلیون و ۴۴۳ هزار مشترک افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۵۹ شهر و ۲ هزار و ۲۸۳ روستای مازندران از نعمت گاز بهره‌مند هستند، افزود: با افزایش مشترکان جدید، درصد بهره‌مندی خانوارهای مازندرانی از گاز به بالای ۹۸ درصد رسیده است. هم‌اکنون شبکه گاز به دورترین و سخت‌گذرترین نقاط استان مازندران رسیده و در مجموع بیش از ۲۱ هزار کیلومتر عملیات شبکه‌گذاری در استان اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران اظهار کرد: هم‌اکنون عملیات گازرسانی ۲۱۲ روستای مناطق کوهستانی در حال اجراست و ۴۱۷ روستا در مرحله مطالعات گازرسانی قرار دارند. اکنون ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و ۹۴ درصد جمعیت روستایی استان مازندران از نعمت گاز بهره‌مندند.

احمدپور تصریح کرد: در سال ۹۸ با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بیش از ۶۳ هزار مشترک جدید از گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

وی همچنین از اجرای ۶۰۰ کیلومتر شبکه در سال ۹۸ خبر داد و گفت: در سال ۹۸ برای گازرسانی به ۱۵۰ روستا برنامه‌ریزی شده بود که برای تحقق این هدف راهبردی، این حجم لوله‌گذاری صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۱ گازرسانی در استان مازندران به اتمام خواهد رسید، افزود: با توجه به شرایط به‌وجود آمده ناشی از تحریم‌ها و بالا رفتن نرخ ارز، همه سعی و تلاش دولت این است که با تزریق بودجه عمرانی، پروژه‌های گازرسانی به مناطق سخت‌گذر بدون توقف انجام شود.

احمدپور افزود: شرکت گاز استان مازندران پارسال بالغ بر ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز به مشترکان این استان تحویل داده و میزان مصرف گاز طبیعی در استان مازندران روند کاهشی داشته است. مقدار مصرف گاز طبیعی در استان در سال ۹۸ به نسبت مدت مشابه سال ۹۷ به‌دلیل اعمال محدودیت در مصرف صنایع، حدود ۱۵ درصد کاهش یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شرکت گاز استان مازندران، اقدام‌های پیشگیرانه و تمهیدهای ویژه‌ای را برای مقابله با ویروس کرونا سرلوحه کار قرار داده است، اظهار کرد: این شرکت در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و حفظ سلامت کارکنان و مراجعان و با در نظر گرفتن شیوه‌نامه ابلاغی مقابله با شیوع ویروس کرونا، از روزهای ابتدایی مواجهه با این ویروس خطرناک، با تشکیل نشست کمیته سلامت اقدام‌های پیشگیرانه و مراقبتی خود را آغاز کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران، کنترل ورودی ادارات و تست میزان تب تمامی کارکنان قبل از ورود به ادارات، آموزش نیروهای خدماتی و ضدعفونی کردن همه ساختمان‌ها و دفاتر کارکنان، نظارت ویژه بر رعایت بهداشت در محیط آبدارخانه‌ها، توزیع مایع ضدعفونی، ماسک و دستکش یکبار مصرف، قطع همه فعالیت‌های ورزشی و اماکن مربوطه، تعطیلی رستوران و ممنوعیت پذیرش مهمان در مهمانسراهای گاز در سطح استان، حذف نشست‌های غیرضروری و  گردهمایی و مراسم‌ها را از دیگر اقدام‌های انجام‌شده در این شرکت عنوان کرد.

احمدپور درباره ادامه پروژه‌های گازرسانی در دوران شیوع ویروس کرونا گفت: پیمانکاران با رعایت پروتکل‌ها و ضوابط بهداشتی و ایمنی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و ضمن از سرگیری روند توسعه گازرسانی با نظارت واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌یی)، سلامت کارگران نیز در نظر گرفته شده است.

کد خبر 302038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =