جذب بیش از ۲۰ هزار مشترک گاز طبیعی در کردستان

مدیرعامل شرکت گاز کردستان از جذب بیش از ۲۰ هزار مشترک گاز طبیعی در سال ۹۸ در این استان خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، احمد فعله‌گری با اشاره به سختی انجام پروژه‌های گازرسانی در این استان گفت: درخواست اصلی مردم از شرکت‌های گاز استانی در هر روستای کوچک و بزرگی این است که گاز را زودتر به روستاهای سخت‌گذر و دورافتاده برسانند و استان کردستان با دارا بودن کوه‌های سر به فلک کشیده، رودخانه‌های خروشان و مسیرهای پرشیب و دارای پیچ‌های خطرناک، کار گازرسانی را دوچندان سخت و طاقت‌فرسا می‌کند.

وی افزود: گازرسانی کار ساده‌ای نیست و عملیات گازرسانی به شهرها و روستاها با برنامه‌ریزی مدون و دقیق انجام می‌شود. از سویی اگر وضع جغرافیایی و انجام عملیات گازرسانی در مسیرهای پر فراز و نشیب را پشت سر بگذاریم، کوتاه بودن فصل کار نیز یکی از مشکلات پیش روی کارکنان شرکت گاز استان کردستان در بخش اجرای پروژه‌هاست که به علت طولانی بودن فصل سرما معمولاً فصل کار از اوایل خرداد شروع می‌شود و تا پایان آبان‌ماه ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان اظهار کرد: این موضوع سبب می‌شود پیمانکاران اجرایی با به‌کارگیری نیروهای اجرایی در حجم زیاد، با سرعت بیشتری عملیات گازرسانی را به پایان برسانند.

فعله‌گری یادآور شد: با همه این اوصاف، سال ۹۸ طول لوله‌گذاری در استان کردستان از مرز ۸۸۳ کیلومتر در همه بخش‌های گازرسانی شهری و روستایی عبور کرد و رکوردی تاریخی را به ثبت رساند.

وی همچنین تصریح کرد: با گازدار شدن ۱۲۸ روستا و ۱۳ کوخ در سال گذشته، در مجموع ۲۰ هزار و ۸۹۰ مشترک شهری و روستایی جذب و تعداد مشترکان در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی به مرز ۵۴۰ هزار مورد نزدیک شد.

کد خبر 302183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =