فرهنگ پیشگیری از کرونا در پالایشگاه گاز ایلام نهادینه شده است

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: همسو با مسئولیت‌های اجتماعی و کمک به سربازان سلامت استان، بیش از ۱۵۰۰ لباس یکبار مصرف و ۲ هزار عدد ماسک N95 تحویل دانشگاه علوم پزشکی استان شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، روح‌الله نوریان در بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی این استان از پالایشگاه گاز ایلام، اظهار کرد: بیش از ۴۰۰ لیتر آب ژاول برای رقیق‌سازی با ۴۰ هزار لیتر آب به بخشداری چوار برای ضدعفونی معابر شهری و روستاهای اطراف این واحد صنعتی تحویل شده است.

وی ادامه داد: تشکیل جلسات کمیته سلامت با موضوع پیشگیری از ویروس کرونا، جمع‌آوری دستگاه‌های ثبت اثر انگشت و جایگزینی آن با سیستم چهره‌نگاری، انجام تب‌سنجی از همه کارکنان در گیت‌های ورودی، تهیه مواد شوینده و گندزدا، ممانعت از ادامه کار کارکنان با بیماری زمینه‌ای و بیماری‌های تنفسی، تنها بخشی از اقدام‌های انجام‌شده در این واحد صنعتی است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام همچنین گفت: به‌منظور پیشگیری از ویروس کرونا و حفظ سلامت کارکنان، اقدام‌ها قابل قبولی در زمینه تحویل ماسک‌های تنفسی و دستکش‌های یکبار مصرف، ضدعفونی و گندزدایی سرویس‌های ایاب و ذهاب، نظافت و گندزدایی دستگیره‌های‌ درها، پل‌ها و... انجام شده است.

نوریان تصریح کرد: این واحد صنعتی در زمینه‌های مختلف برای پیشگیری از ویروس کرونا گام‌های مثبتی برداشته است.

حیدر نعمتی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام نیز در این بازدید با بیان اینکه صاحبان واحدهای تولیدی باید نسبت به حفظ سلامت کارگران به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی توجه ویژه‌ای داشته باشند، اظهار کرد: وزارت بهداشت، برای هر صنف و فعالیتی، پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ کرده که همه افراد باید آنها را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه لازم است پروتکل‌های بهداشتی توسط واحدهای صنعتی و تولیدی استان رعایت شود و با دقت در راستای حفظ سلامت خود فعالیت کنند، افزود: باید از ظرفیت‌های شرکت‌های پالایش گاز و پتروشیمی در توسعه استان استفاده شود.

نعمتی اظهار کرد: یکی از راه‌های مقابله با ویروس کرونا، رعایت مسائل بهداشتی است که ضرورت دارد با هم‌افزایی و تعامل تلاش شود این بیماری شکست داده شود و زندگی مردم به روال عادی برگردد.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام یادآور شد: مدیران باید بر حضور دوسوم نیروها در محل کار توجه ویژه داشته باشند و اگر کارگری مشکل زمینه‌ای و بیماری دارد، با توجه به افزایش ابتلای این بیماری در بین سایرین، از دورکاری استفاده کند یا مرخصی استحقاقی بگیرد.

شکرالله شیرخانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام نیز در این بازدید ضمن تبریک هفته کار و کارگر گفت: بحث حمایت از کارگران یکی از برنامه‌های اصلی این اداره کل است که با هم‌افزایی و تعامل واحدهای کارگری، می‌توان نقش بسزایی در توسعه استان ایفا کرد.

وی افزود: برنامه‌های ابلاغی جدید از سوی وزارتخانه برای هفته کار ابلاغ شده که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با استفاده از بستر فضای مجازی و رسانه‌ها، اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام تصریح کرد: تعامل حداکثری همه واحدهای کارگری با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبب تعامل و هم‌افزایی، افزایش اشتغال و کاهش مسائل کارگری خواهد شد.

کد خبر 302243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =