اتمام نخستین پیگرانی هوشمند خط لوله هفتم سراسری انتقال گاز

نخستین پیگرانی هوشمند خط لوله هفتم سراسری به طول ۲۳۱ کیلومتر با تلاش کارکنان منطقه ۶ عملیات انتقال گاز با رعایت موارد ایمنی و بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به پایان رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، علیرضا عربلو، سرپرست منطقه ۶ عملیات انتقال گاز گفت: برای بررسی سلامت خط لوله هفتم سراسری و مشخص کردن عیوب خط، پیگرانی هوشمند بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از اواخر سال گذشته، آغاز و بعد از حدود یک ماه، فروردین‌ماه سال ۱۳۹۹ با موفقیت پایان یافت.

وی با بیان اینکه این عملیات شامل پنج مرحله پیگرانی بوده که در هر مرحله برخی موارد مربوط به وضع خط لوله مشخص می‌شود، افزود: پس از بررسی نتایج پیگ هوشمند، برنامه‌های تعمیرات اساسی و اضطراری برای به حداقل رساندن آسیب‌ها و انتقال پاک، ایمن، پایدار و بهره‌ور گاز طبیعی به مصارف خانگی و صنعتی، تعریف و اجرا خواهد شد.

سرپرست منطقه ۶ عملیات انتقال گاز اظهار کرد: در شرایطی که ویروس کرونا در کشور شیوع یافته و مخاطرات و مشکلاتی را به‌وجود آورده است، کارکنان واحدهای عملیاتی این منطقه ضمن رعایت موارد ایمنی و بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی با تکیه بر همت و تلاش و ایثار و از خودگذشتگی و در جهت خدمت‌رسانی به مردم عزیزمان طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده این عملیات را با موفقیت به پایان رساندند.

عربلو در پایان از زحمات کارکنان واحدهای مرکز بهره‌برداری خطوط لوله سرخون، امور بازرسی فنی، دیسپچینگ، شیرهای خودکار، امور اچ‌اس‌یی و پدافند غیرعامل، خدمات اجتماعی و رفاهی تقدیر کرد.

 حدود ۸۰۰ کیلومتر از خط لوله هفتم سراسری در محدوده منطقه ۶ عملیات انتقال گاز قرار دارد که از عسلویه آغاز می‌شود و تا استان سیستان و بلوچستان ادامه دارد. در این محدوده امسال برای دومین بار عملیات پیگرانی انجام شد.

کد خبر 302326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =