۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۶
  • کد خبر: 302379
تولید نفت روسیه روزانه ۲ میلیون بشکه کاهش می‌یابد

وزیر انرژی روسیه گفت: روسیه تولید نفت خام خود را مطابق تعهد در توافق اوپک پلاس نسبت به ماه فوریه حدود روزانه ۲ میلیون بشکه کاهش می‌دهد.

به گزارش شانا، الکساندر نواک در گفت‌وگو با خبرگزاری اینترفکس روسیه اظهار کرد: به محض احیای تقاضا برای نفت خام پس از پایان بحران شیوع ویروس کرونا کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) باید راهبرد خود را تغییر دهند و روی سهم بازار متمرکز شوند.

وی گفت: سطح ذخیره‌سازی‌ها و توازن بین عرضه و تقاضا باید به دقت رصد شود، اما منطقی آن است که با بهبود شرایط تقاضا اعضای اوپک پلاس راهبرد سهم بازار را پیش بگیرند.

وزیر انرژی روسیه افزود: هیچ‌یک از شرکت‌های نفتی روسیه از برنامه کاهش تولید داوطلبانه با هدف کمک به ثبات بازار نفت از برنامه کاهش تولید این کشور معاف نخواهند بود.

نواک با تأکید بر اینکه مسکو تعهد خود در توافق کاهش عرضه اوپک پلاس را به‌طور کامل اجرا می‌کند، گفت: مجموع تولید روسیه در سال ۲۰۲۰ میلادی با ۱۵ درصد کاهش به ۹.۶ میلیون تا ۱۰ میلیون بشکه در روز می‌رسد، این نخستین کاهش تولید سالانه این کشور از سال ۲۰۰۸ به شمار می‌آید.

توافق ۲۳ عضو ائتلاف اوپک پلاس برای کاهش عرضه روزانه ۹.۷ میلیون بشکه نفت مصوب دهمین نشست وزارتی فوق‌العاده اوپک و غیراوپک از طریق وبینار در ۲۴ فروردین‌ماه، از امروز (۱۲ اردیبهشت‌ماه) وارد فاز اجرایی شد.

کد خبر 302379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =