۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
  • کد خبر: 302649
ثبت رکوردی جدید در تولید و فروش پتروشیمی جم

مدیر مجتمع شرکت پتروشیمی جم گفت: خوشبختانه این مجتمع پارسال توانست با تولید بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات به رکورد جدیدی در تولید و فروش دست یابد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی جم، نادر کاظمیان افزود: امسال همچنان سعی می‌شود رکورد پارسال بهبود داده شود، هرچند با توجه به  آثار کرونا در اقتصاد جهانی، این موضوع با چالش‌هایی همراه است.

وی درباره سودآوری شرکت ادامه داد: با توجه به تنوع خوراک‌های در دسترس، فارغ از رکورد تناژ تولید، اقتصادی‌ترین گزینه‌های خوارک برای تولید نیز انتخاب شد که بی‌شک در سودآوری شرکت نقشی بسزا داشت.

کاظمیان درباره نرخ‌گذاری محصولات صادراتی و مبنای قیمت‌گذاری آن گفت: نرخ محصولات صادراتی شرکت از طریق برگزاری مزایده و بر اساس قیمت‌های جهانی Platts و ICIS انجام می‌شود.

مدیر مجتمع شرکت پتروشیمی جم ادامه داد: با توجه به مزیت نسبی خوراک مایع، اکنون ۶۵ درصد خوراک مصرفی شرکت مایع و ۳۵ درصد گاز اتان است. افزایش خوراک مایع در کوره‌های واحد الفین، افزایش تولید پروپیلن و سرانجام افزایش تولید کارخانه پلی‌پروپیلن جم را به دنبال خواهد داشت که نوید خوبی برای سهامداران شرکت خواهد بود.

کاظمیان اظهار کرد: با توجه به نیاز داخلی کشور، کل اتیلن و پروپیلن تولیدی این مجتمع در داخل کشور استفاده می‌شود و قیمت آن از سوی انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی به‌صورت ماهانه محاسبه می‌شود و در اختیار مجتمع‌های تولیدکننده و مصرف‌کننده قرار می‌گیرد.

کاظمیان درباره صادرات شرکت افزود: ‌صادرات محصولات تولیدی شرکت به کشورهای مختلف همچنان ادامه دارد و توسعه بازارهای صادراتی شرکت به‌رغم وجود تحریم‌ها و دشواری‌های ناشی از آن همچنان در حال انجام است.

وی تصریح کرد: غیر از فروش برخی محصولات مانند اتیلن که تنها به‌صورت فروش بین مجتمعی انجام می‌شود، در بخش محصولات پلیمری و بوتادین، ۶۵ درصد محصولات تولیدی صادر و باقی آن در بازار بورس به فروش رفته است.

کاظمیان با بیان اینکه تعمیرات اضطراری واحد الفین از ۱۷ اردیبهشت‌ماه امسال به‌مدت ۱۱ روز در حال انجام است و امید می‌رود پس از اتمام تعمیرات اضطراری، روند تولید این واحد شتاب بیشتری بگیرد، افزود: تعمیرات اضطراری مذکور در برنامه تولید سالانه این مجتمع از گذشته پیش‌بینی شده بود و نه‌تنها اثر منفی در مقدار تولید سالانه نخواهد داشت، بلکه به‌واسطه رفع محدودیت‌ها، به افزایش تولید منجر خواهد شد.

کاظمیان بیان کرد: احداث فلر جدید برای برطرف کردن مشکل بدسوزی، راه‌اندازی دو دستگاه بویلر برای تولید ۲۰۰ تن در ساعت بخار و همچنین راه‌اندازی واحدهای Rubber, ABS از اهداف و پروژه‌های مهم این شرکت برای امسال است که در سودآوری شرکت نقشی بسزا خواهند داشت.

کد خبر 302649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =