بازنگری اساسی اکینور نروژ در برنامه‌های تولید سال ۲۰۲۰

شرکت اکینور نروژ، برنامه فعالیت سال ۲۰۲۰ خود را در میان کاهش جهانی تولید نفت خام به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از اوسلو، شرکت نروژی اکینور، روز پنجشنبه (۱۸ اردیبهشت‌ماه) اعلام کرد که این شرکت برنامه تولید نفت و گاز سال ۲۰۲۰ خود را در پی محدودیت‌های تولید تحمیل شده از سوی دولت و مازاد عرضه، به حالت تعلیق درآورده و ممکن است اقدام‌های بیشتری را برای کاهش فعالیت امسال انجام دهد.

پیش از پیوستن نروژ، برزیل و دیگر کشورهای تولیدکننده نفت به توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به «اوپک پلاس» به دلیل تضعیف بازار در پی شیوع ویروس کرونا، اکینور که از دریای شمال تا آفریقا و در آمریکا و آسیا فعالیت می‌کند، انتظار داشت امسال شاهد رشد تولید ۷ درصدی باشد.

الدار سائتره، مدیرعامل اکینور در یک کنفرانس خبری اعلام کرد قیمت نفت بیش از مقدار تولید اهمیت دارد و اکنون که فعالیت‌ها، به‌ویژه در بخش ساحلی ایالات متحده کاهش یافته است، تشدید کاهش تولید را در برنامه خود قرار خواهد داد.

وی افزود: برای عادی‌سازی شرایط بازار، کاهش تولید نفت بیشتری در جهان نیاز است.

سائتره پیش‌بینی برخی تحلیلگران را مبنی بر اینکه اکنون امکان بازگشت قیمت نفت به ۵۰ دلار برای هر بشکه و حتی بیشتر از آن وجود دارد رد کرد.

مدیرعامل اکینور گفت: هنوز مازاد عرضه بسیاری وجود دارد و ممکن است تا سال ۲۰۲۲ طول بکشد تا بتوانیم شاهد بازاری عادی‌تر باشیم.

به گزارش شانا، تینا برو، وزیر نفت و انرژی نروژ  روز پنجشنبه (۱۱ اردیبهشت‌ماه) اعلام کرد: تصمیم دولت نروژ برای کاهش تولید نفت خام این کشور به‌طور مستقل و یکجانبه گرفته شده است.

وی ادامه داد: نروژ در ماه ژوئن تولید روزانه نفت خود را ۲۵۰ هزار بشکه کاهش می‌دهد و در نیمه دوم سال جاری میلادی این مقدار کاهش روزانه ۱۳۴ هزار بشکه در روز خواهد بود.

برو همچنین از به تأخیر انداختن بهره‌برداری از چند میدان نفتی تا سال ۲۰۲۱ میلادی خبر داد.

کد خبر 302737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =