۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
  • کد خبر: 302762
پایبندی نیجریه به توافق اوپک پلاس کامل نیست

نیجریه به‌طور کامل از توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدان آن، موسوم به اوپک پلاس، پیروی نکرده است.

به گزارش خبرگزاری پانچ به نقل از رویترز، نبود پایبندی کامل به سهمیه‌های کاهش عرضه نفت از جمله نیجریه می‌تواند به تلاش‌های کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک پلاس) برای کاهش تولید ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز از  یکم ماه مه آسیب برساند.

برنامه‌های صادراتی نیجریه و آنگولا نشان می‌دهد آنها به‌طور کامل به سهمیه کاهش تولید خود پایبند نبوده‌اند اما بیش از سهمیه خود در توافق پیشین اوپک پلاس که مهلت آن پایان ماه مارس بود، کاهش تولید خواهند داشت.   

براساس توافق اخیر اوپک پلاس، نیجریه باید تولید خود را در ماه‌های مه و ژوئن به یک میلیون و ۴۱۰ هزار بشکه در روز برساند، اما داده‌های آرگوس مدیا، نشان می‌دهد این کشور قصد دارد در ماه مه یک میلیون و ۵۶۰ هزار بشکه در روز و در ماه ژوئن یک میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه در روز  نفت صادر کند.

یک منبع تجاری آگاه از برنامه‌های بارگیری نیجریه گفت: اگرچه نیجریه کاهش چشمگیری در برنامه‌های صادراتی ماه مه این کشور داده است، اما باز هم کاهش تولیدی به اندازه سهمیه اوپک پلاس نخواهد داشت.

محمد سانوسی بارکیندو، دبیر کل اوپک در این باره گفته بود: ما هم‌اکنون بر اجرای کامل و به‌موقع این توافقنامه تاریخی متمرکز شده‌ایم.

آمریتا سن از مؤسسه انرژی اسپکتز گفت: چالش پیش روی بسیاری از کشورهای اوپک پلاس این است که این کشورها تا چه میزان از شرکت‌های بین‌المللی نفت برای کاهش تولید استفاده می‌کنند.

کد خبر 302762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =