۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
  • کد خبر: 303043
هنوز وجودم رفتن حسین را باور نکرده است

وزیر نفت روزهای پس از درگذشت حسین کاظم‌پور اردبیلی را بسیار سخت عنوان کرد و گفت: هنوز وجودم رفتن ایشان را باور نکرده است.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه بعدازظهر امروز (سه‌شنبه، ۳۰ اردیبهشت‌ماه) در آیین بزرگداشت مرحوم حسین کاظم‌پور اردبیلی که در ساختمان وزارت نفت برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به خانواده ایشان اظهار کرد: به زبانم نمی‌آید بگویم مرحوم کاظم‌پور. هنوز وجودم رفتن ایشان را باور نکرده است و این روزها برای من روزهای بسیار سختی است، چراکه یک برادر عزیز، یک رفیق شفیق و یک همکار درستکار و وفادار را از دست داده‌ام.

وی ضمن تسلیت به خانواده آقای کاظم‌پور اردبیلی و همه بستگانشان افزود: من به مقام معظم رهبری و ملت ایران تسلیت می گویم، چراکه یک خدمتگزار وفادار و فرزند رشید خود را از دست داده است.

وزیر نفت با بیان اینکه بنده ۲۳ سال از نزدیک با آقای کاظم‌پور اردبیلی کار کرده‌ام، ادامه داد: بنده بر دیانت، تقوا، شجاعت، دلسوزی و درستکاری ایشان شهادت می‌دهم. ایشان عاشق ایران و سربلندی کشور و منافع ملی بود و از منافع ملی کوتاه نمی‌آمد.

زنگنه با تأکید بر بی‌ادعایی آقای کاظم‌پور اردبیلی و اینکه الان این موضوع عنوان شده است که ایشان در حزب جمهوری اسلامی مجروح و جانباز شده است، در صورتی که نه خودش هرگز این موضوع را عنوان کرد و نه خواست که از مزایای آن استفاده کند، اظهار کرد: حسین بسیار بی‌توقع بود و هر توقعی داشت برای جمهوری اسلامی و مردم ایران و سربلندی ایران بود. آخرین پیامک ایشان به من درباره وضعیت معیشت مردم بود که بسیار در این زمینه دغدغه داشت.

زنگنه با بیان اینکه کاظم‌پور فرد بزرگی بود، در وصف درگذشت ایشان یادآور شد: رفتی و رفتن تو آتش نهاد بر دل، از کاروان چه ماند جز آتشی به منزل.

وزیر نفت در ادامه به این غزل از مولوی اشاره کرد:

          گفت کسی خواجه سنایی بمرد             مرگ چنین خواجه نه کاریست خرد      

 کاه نبود او که به بادی پرید                 آب نبود او که به سرما فسرد     

    شانه نبود او که به مویی شکست           دانه نبود او که زمینش فشرد    

   گنج زری بود در این خاکدان               کو دو جهان را بجوی می‌شمرد   

    قالب خاکی سوی خاکی فکند              جان خرد سوی سماوات برد      

    جان دوم را که ندانند خلق                 مغلطه گوییم به جانان سپرد     

     صاف درآمیخت به دردی می               بر سر خم رفت جدا شد ز درد   

وزیر نفت با بیان اینکه ان‌شاءالله خداوند ایشان را با ابرار، نیکان و اولیای خودش محشور کند، افزود: گنج زر، در دست هر کسی می‌تواند باشد اما انسانیت خصلتی است که کمتر کس می‌تواند به آن دست یابد.

زنگنه با اشاره به اینکه آقای کاظم‌پور امروز با ره‌توشه پرباری به محضر خداوند متعال رفته است و امیدوارم خداوند هم این توفیق را به من بدهد که با ره‌توشه‌ای بروم که در درگاه خداوند شرمسار نباشم، گفت: درگذشت ایشان برای همه ما یک ضایعه بود، اما مرگ یک واقعیت است. چه خوب که انسان مانند وی از دنیا برود؛ شرافتمند زندگی کند و شرافتمند از دنیا برود و با نام نیک از او یاد کنند.

وزیر نفت با اشاره به اینکه ایشان دسترسی به ابزاری برای دستیابی به منافع خود داشت، اما من شهادت می‌دهم که از هیچ ابزاری برای منفعت شخصی از آنچه در کار دولتی داشت، استفاده نکرد، ادامه داد: وی یک ذره در یک معامله نفتی و یک فعل و انفعال نفتی حضور پیدا و دخالت نمی‌کرد. اوشرافتمندانه کار کرد و این موضوع بسیار مهمی است.

زنگنه تصریح کرد: آقای کاظم‌پور انسان بود و از خداوند متعال آرزو می‌کنم که ما بتوانیم از خوبی‌های ایشان تأثیر بگیریم.

کد خبر 303043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =