تحقق بلوغ فرماندهی حادثه در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: عملکرد مطلوب منطقه در پاسخ به حوادث، نشان از بلوغ مدیریت شرایط اضطراری و فرماندهی حادثه در شرکت‌هاست.

به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، سیدامید شهیدی‌نیا در هشتمین جلسه فرماندهی صحنه، با قدردانی از اقدام‌های اچ‌اس‌یی منطقه برای اطمینان‌بخشی از منابع آب آتش‌نشانی، بر اجرای برنامه در نظر گرفته‌شده در سال جاری شامل تهیه pip جدید شرکت‌ها، استمرار فعالیت فایرکیس‌ها، تقویت توان نیروهای آتش‌نشانی و برگزاری تمرینات دورمیزی و مانورهای عملیاتی تأکید کرد.  

وی با اشاره به اینکه شبکه طرح‌ریزی در فرماندهی حادثه به‌عنوان هسته فکری فرماندهی، باید برنامه‌ریزی و تشکیل شود، افزود: لازم است با انجام کارهای تخصصی مربوط به سامانه فرماندهی حادثه و برگزاری نشست‌ها و هماهنگی بیشتر، شبکه طرح‌ریزی به‌عنوان هسته فکری فرماندهی فعال و اهداف برنامه‌ریزی‌شده را پیگیری کند. 

شهیدی‌نیا افزود: شاکله اصلی ساختار فرماندهی حادثه در منطقه ایجاد شده و عملکرد خوب منطقه در پاسخ به حوادث پارسال، نشان از بلوغ مدیریت شرایط اضطراری و فرماندهی حادثه در شرکت‌هاست. 

 مهرزاد غیبی، رئیس اچ‌اس‌یی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با ارائه گزارش ارزیابی منابع آب آتش‌نشانی و تست فایر کیس شرکت‌های پتروشیمی گفت: حصول اطمینان از عملکرد سیستم‌های ثابت و سیار آتش‌نشانی شرکت‌های منطقه، از برنامه‌های سال جاری و در راستای اهداف مدیریت اچ‌اس‌یی شرکت ملی صنایع پتروشیمی است که به اجرا گذاشته می‌شود. 

دبیر کمیته شرایط اضطراری منطقه ضمن تشریح اقدام‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی درباره مبارزه با شیوع ویروس کرونا در منطقه ویژه و شهرستان، اظهار کرد: عملکرد به‌موقع و هوشمندانه مدیران عامل شرکت‌ها سبب شد آمار مبتلایان به کرونا در منطقه کم باشد. 

در این نشست، برنامه‌های سال ۹۹ مرتبط با پدافند غیرعامل و مدیریت شرایط اضطراری در جلسه طرح و در دستور کار منطقه قرار گرفت، همچنین تصمیم‌گیری در شرایط اضطراری و ضرورت انسجام در ساختار فرماندهی از سوی فرمانده صحنه پتروشیمی شرکت پتروشیمی بندرامام ارائه شد.

کد خبر 303064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =