‫تجهیز ساختمان‌های نفت‌خیز جنوب به سامانه پایش آنلاین مصرف انرژی‬

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از تجهیز ۱۴ ساختمان اداری این شرکت به سامانه پایش آنلاین مصرف انرژی الکتریکی و همچنین بومی‎سازی مواد تعلیق شکن در آینده‎ای نزدیک خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، سعید کوتی اظهار کرد: این سامانه با هدف کاهش مصرف برق و مدیریت بار هم‌زمان و کاهش هزینه‌های پرداختی و شناسایی ظرفیت‌های بهبود عملکرد انرژی در این شرکت اجرا شده است.

وی افزود: بر این اساس معاونت بهینه‌سازی مصرف انرژی مدیریت تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب پس از بررسی و مطالعه روش‌های گوناگون و دستگاه‌های اندازه‌گیری مختلف با توجه به ساختار شبکه توزیع، سامانه برق ساختمان‌ها و زیرساخت‌های ارتباطی موجود، پروژه نصب و راه‌اندازی سامانه مانیتورینگ آنلاین مصرف انرژی الکتریکی را اجرا کرده است.

کوتی گفت: این سامانه به همراه سامانه جمع‌آوری و گزارش‌گیری اطلاعات اندازه‌گیری‌شده، به‌صورت آزمایشی در ساختمان‌های منتخب اداری این شرکت در اهواز و امیدیه نصب شده است و پس از بررسی عملکرد و کسب نتایج مورد انتظار، در همه ساختمان‌ها راه‌اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: مطالعات اولیه درباره اثربخشی و کارایی سیستم مانیتورینگ انرژی، مطالعه در خصوص وضعیت تابلوهای برق ساختمان‌ها و سیستم شبکه برق، بررسی سوابق پروژه‌های مشابه انجام‌شده در ایران، تعیین ابعاد پروژه، پارامترها و طراحی نقشه اجرایی طرح، انتخاب کنتور مناسب برای اندازه‌گیری و انتخاب بستر ارتباطی مناسب با همکاری مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات از جمله اقدام‌های صورت‌گرفته در این پروژه بوده است.

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب افزود: در این پروژه همچنین بررسی امنیتی نرم‌افزار و سخت‌افزارها با همکاری مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات، نصب کنتورها در فیدرهای مشخص‌شده، نصب نرم‌افزار روی سرور مرکزی برای قرائت و آنالیز و نمایش و نصب نرم‌افزار با مشخصات گردآوری پردازش و نمایش مصرف برق آنلاین روی سیستم کلاینت‌ها انجام شده است.

مواد تعلیق شکن به‌زودی بومی‌سازی می‌شود 

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از بومی‌سازی مواد تعلیق‌شکن هم در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با بهینه‌سازی مصرف این نوع از مواد، بیش از ۳۰۲ میلیارد ریال در هزینه‌های سال گذشته صرفه‌جویی شده است.

کوتی تصریح کرد: انجام اصلاحیه‌های فرآیندی، رفع اشکالات عملیاتی و پایش دقیق و منظم مصرف این نوع مواد، سبب شد سال گذشته نسبت به سال مبنای مقایسه (۱۳۹۶) حدود ۴ هزار و ۳۲۷ بشکه در مصرف مواد تعلیق‌شکن صرفه‌جویی شود که تأثیری قابل توجه در کاهش هزینه‌های جاری داشته است.

وی درباره کاربرد مواد تعلیق‌شکن در فرآیند تولید نفت خام گفت: تعلیق‌شکن‌ها عمده‌ترین مواد شیمیایی مصرفی در فرآیند تولید به شمار می‌روند که در واحدهای بهره‌برداری و نمک‌زدایی برای جداسازی آب و نمک از نفت خام استفاده می‌شوند.

 کوتی افزود: با توجه به تعدد واحدهای بهره‌برداری و نمک‌زدایی در گستره مناطق نفت‌خیز جنوب، هرگونه ابتکار عمل در کاهش مصرف مواد شیمیایی صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌ها به همراه خواهد داشت.

 مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تصریح کرد: بومی‌سازی مواد تعلیق‌شکن مورد استفاده در این شرکت با همکاری مراکز علمی و پژوهشی کشور در حال انجام است و در آینده نزدیک، کشور به‌طور کامل از ورود این مواد بی‌نیاز خواهد شد.

کد خبر 303204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =