خودکفایی در تولید بنزین و گاز در سایه راهبرد گشایش و پیشرفت حاصل شد

رئیس‌جمهوری گفت: در سایه راهبرد گشایش و پیشرفت در کشور توانستیم از ۵۲ میلیون لیتر بنزین به تولید روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین برسیم و در زمینه تولید گاز آنچنان خودکفا شدیم که امروز حدود هزار میلیون مترمکعب در روز تولید داریم.

به گزارش خبرنگار شانا، حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، هفتم خردادماه) در آیین گشایش یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پارلمان و مجلس در سراسر جهان نماد مهم دموکراسی است و در ایران اسلامی، مجلس شورای اسلامی نماد دموکراسی اسلامی و مردم‌سالاری دینی است، گفت: با همکاری دولت و مجلس می‌توانیم یادگاری دائمی و ماندگار برای مردم باقی بگذاریم و آن یادگار بزرگ قانون متقن، صحیح، کارآمد و مفید برای جامعه است.

وی افزود: امیدوارم در یک سال باقی‌مانده این دولت و آغاز نخستین سال این مجلس بتوانیم با یکدیگر همکاری داشته باشیم، مبنای ما برای همکاری‌ها چارچوب قانون اساسی است و ما مجلس و تک تک نمایندگان را از دیدگاه قانون اساسی در برابر کل ملت ایران مسئول می‌دانیم.

رئیس‌جمهوری، دولت یازدهم و دوازدهم را در دو مقطع پنج و سه ساله مقایسه کرد و گفت: در پنج سال نخست، مبنای دولت گشایش و پیشرفت بود که در بسیاری از زمینه‌ها شاهد گشایش‌ها در امور مهم سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بودیم و هم شاهد پیشرفت.

روحانی تصریح کرد: ما در این دوران توانستیم از ۵۲ میلیون لیتر بنزین به تولید روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین برسیم و در زمینه تولید گاز آنچنان خودکفا شدیم که امروز حدود هزار میلیون مترمکعب در روز تولید داریم و این تحولات عظیم در سایه استراتژی گشایش و پیشرفت در کشور به‌دست آمده است.

وی عنوان کرد: این دولت در پایان دوره نخست خود شاهد آمار و ارقامی بود که از روز اول دولت به آن امید داشتیم. رشد اقتصادی کشور در سال ۹۵ بالاترین رشد اقتصادی جهان بود، ایران در این سال رشد اقتصادی ۱۲.۵ درصد را داشت و در تورم نیز توانستیم به تورم تک‌رقمی ۹ درصد و حتی ۷ درصد در مقاطعی برسیم.

کد خبر 303216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =