تجارت ایران با یک کشور دوست به آمریکایی‌ها ارتباطی ندارد

رئیس‌جمهوری گفت: آمریکایی‌ها در یک تجارت معمولی بین ایران و یک کشور دوست در حمل یک فرآورده نفتی می‌خواهند دخالت کنند و این موضوعی است که به آنها ارتباطی ندارد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، هفتم خردادماه) در نشست هیئت دولت گفت: معتقدم امروز در شرایط کنونی کشور، تحمل جنگ لفظی وجود ندارد، این در حالی است که افزون بر شیوع یک بیماری مسری با تحریم‌های سخت نیز روبه‌رو هستیم. آمریکایی‌ها در یک تجارت معمولی میان ایران و یک کشور دوست در حمل یک فرآورده نفتی نیز می‌خواهند دخالت کنند و این موضوعی است که به‌ هیچ‌وجه به آنها ارتباطی ندارد و با هیچ قانونی سازگار نیست.

وی افزود: اگر در داخل کشور میان دولت، سایر قوا و نیروهای مسلح، وحدت نبود، ممکن بود آمریکایی‌ها در تجاوز خود موفق شوند و یک جبل‌الطارق دیگری را در دریای کارائیب شاهد باشیم، اما وحدت و اتحاد، مانع از وقوع چنین اتفاقی شد.

رئیس جمهوری تأکید کرد: همان‌طور که در مراسم افتتاح مجلس یازدهم گفتم پیشنهاد ما برای این یک‌ سال پیوند و پیروزی است و می‌خواهیم با مجلس پیوند بسیار مستحکم و تعامل و تعاون با هم داشته باشیم و مطمئنم اگر همه قوا دست به دست هم بدهیم، خداوند پیروزی را نصیب ما می‌کند و از مشکلات عبور خواهیم کرد.

کد خبر 303255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =