صرفه‌جویی ۹۶۰ میلیون دلاری سالانه سوخت ارمغان نوسازی ناوگان جاده‌ای

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری گفت: با نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، سالانه ۹۶۰ میلیون دلار از محل کاهش مصرف سوخت این ناوگان صرفه‌جویی می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مهران قربانی در آیین آغاز به‌کار رسمی سامانه ثبت‌نام متقاضیان نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای که با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار شد، افزود: در این طرح، از محل نوسازی ناوگان براساس مصوبه شورای اقتصاد در طرح کلید به کلید، ۵ هزار دستگاه و در طرح استفاده از توان تولید داخل کامیون با استفاده از قراردادهای امضاشده با تولیدکنندگان داخلی حداقل ۲۰ هزار دستگاه خودرو جدید وارد ناوگان می‌شود.

وی افزود: براساس بند «ث» ماده ۳۰ قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور نیز حداقل ۲۰ هزار دستگاه کامیون دارای عمر کمتر از سه سال به شرط داشتن استانداردهای لازم وارد می‌شود.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری گفت: پیش از سال ۱۳۹۳ حدود ۱۳ هزار دستگاه و بین سال‌های ۹۳ تا ۹۸، ۵ هزار و ۱۸۸ دستگاه کامیون جدید تحویل متقاضیان شده که در مقایسه با حجم بالای ناوگان جاده‌ای عدد ناچیزی است.

قربانی افزود: هم‌اکنون ۳۴۶ هزار و ۲۴۳ کامیون در ناوگان کشور فعال است که میانگین سن آنها ۱۹ سال است و ۸۶۳ کامیون بالای ۵۵ سال، ۳ هزار و ۲۷۵ کامیون بالای ۵۰ سال و ۵۲ هزار و ۲۶۲ کامیون بالای ۴۰ سال در ناوگان ما تردد می‌کنند که در این طرح، نوسازی این ناوگان فرسوده که به آسیب‌های بالای زیست‌محیطی و اقتصادی به کشور انجامیده، هدف‌گذاری شده است.

وی گفت: هم‌اکنون طبق استانداردها حداقل ۳۰ درصد ناوگان باری کشور فرسوده است و امیدواریم با نوسازی ناوگان، میانگین سن ناوگان به ۱۴.۵ برسد.

کد خبر 303257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =