واحدهای گاز و گاز مایع مناطق نفت‌خیز جنوب نوسازی می‌شود

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید گفت: کارخانه‌های گاز و گاز مایع (NGL) شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در برنامه تعمیر و نوسازی قرار دارند.

به گزارش شانا به نقل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، فرخ علیخانی روز چهارشنبه (هفتم خردادماه) در بازدید از تأسیسات گاز و گازمایع ۴۰۰، ۵۰۰، ۹۰۰ و ۱۰۰۰ مناطق نفت‌خیز جنوب اظهار کرد: این بازدید با هدف بررسی وضع این واحدها انجام شد که پس از ارزیابی‌های فنی و اقتصادی  برنامه بازسازی، نوسازی یا تجمیع آنها تعریف و اجرا خواهد شد.

وی افزود: همچنین بررسی اولیه وضع ناوگان آتش‌نشانی مناطق نفت‌خیز جنوب از دیگر اهداف این بازدید است و در نظر داریم ماشین‌ها و ایستگاه‌های آتش‌نشانی این شرکت را در چند مرحله مطابق با استانداردهای روز نوسازی و بازسازی کنیم.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید ادامه داد: بررسی وضع خوزستان از نظر شیوع ویروس کرونا و پشتیبانی از اقدام‌های بهداشتی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی از دیگر اهداف این بازدید است.

علیخانی طرح نوسازی و بازسازی تأسیسات را یک کار بزرگ و ملی خواند و تصریح کرد: پس از چند سال کار مطالعاتی که توسط کارشناسان مناطق نفت‌خیز جنوب انجام گرفت در بخش‌های فرآورش و NGL تعدادی از این تأسیسات باتوجه به قدمت و تغییر خوراک و دیگر شرایط کاندیدای طرح نوسازی و بازسازی شدند.

وی با ابراز رضایت از عملکرد مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: اگرچه مهندس محمدی محصول مناطق نفتخیز جنوب است، اما من به عنوان یک نقطه عطف از ایشان یاد می‌کنم، زیرا با استفاده از تفکر علمی ایشان می‌توان ساعت‌ها برنامه‌ریزی را در فیزیک یک مسئله پیاده کرد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید همچنین با قدردانی از تلاش کارکنان مناطق نفت‌خیز جنوب، اظهار کرد: با وجود حجم بالای کار و فشردگی برنامه‌ها در این شرکت، فرهنگ عشق و علاقه به سازمان در این شرکت نهادینه شده است و دلسوزی شما به کار و تلاش انگیزه ما را برای رفع بخشی از مشکلات دوچندان می‌کند.

احمد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز با بیان اینکه پروژه‌های نوسازی تأسیسات در شمار پروژه‌های ملی هستند و کل کشور از آن منتفع خواهد شد، گفت:  انتظار داریم با همکاری مستمر و پیوسته تیمی و ضمن توجه به عنصر زمان، در یک بازه زمانی قابل قبول این کار را اجرایی کنیم و به سرانجام برسانیم.

وی کار در صنعت نفت را بسیار پیچیده توصیف کرد و با اشاره به رعایت حداکثری ایمنی در کار افزود: در بحث ایمنی با شک و تردید نباید به مسائل نگاه کرد و ضرورت دارد با گردآوری داده‌ها و  اطلاعات صحیح  و به روز به یک سطح قابل قبول و ایمن  از فرآیند انجام کار رسید.

در این بازدیدها، مدیران عامل شرکت‌های تابعه مارون، آغاجاری و گچساران ضمن بیان برخی از نظرات خود، وضع فعلی تأسیسات گاز و گاز مایع  را تشریح کردند و پیشنهادهای خود را به‌منظور بازسازی و نوسازی آنها ارائه دادند.

علیخانی و هیئت همراه روز سه‌شنبه (ششم خردادماه) از واحدهای گاز و گاز مایع ۶۰۰، ۷۰۰ و ۸۰۰ شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون بازدید کردند و بررسی‌های لازم را درباره اجرای طرح نوسازی و بازسازی تأسیسات انجام دادند.

کد خبر 303261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =