مهار آتش‌سوزی جنگل‌های غیزانیه به همت نفت و گاز مارون

آتش‌سوزی سنگین در جنگل‌های دو روستای بخش غیزانیه ازسوی گروه ایمنی و آتش‌نشانی و کارکنان عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون مهار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، یونس عامری، رئیس اچ‌اس‌یی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون با اعلام این خبر گفت: بلافاصله پس از اعلام خبر آتش‌سوزی جنگل‌های پیرامون روستای عرب راشد، به‌سرعت وارد عمل شدیم که پس از مهار آن، آتش‌سوزی دوم در جنگل‌های اطراف روستای چم غاضی آغاز شد و عملیات آتش‌نشانی تا مهار کامل ادامه داشت.

وی در تشریح عملیات آتش‌نشانی روستاهای بخش غیزانیه اذعان کرد: جنگل‌های زیر آتش در منطقه‌ای با تپه‌های ماسه‌ای روان قرار داشت و این سبب شد چهار دستگاه ماشین‌های آتش‌نشانی شرکت توان عبور و رسیدن به محدوده آتش را نداشته باشند، بنابراین با استفاده از بیل میکانیکی و در شرایطی بسیار دشوار خود را به منطقه مورد نظر رساندیم.

رئیس اچ‌اس‌یی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون افزود: از طرفی سطح زمین پوشیده از علف‌های هرز بود و راه‌حل اصلی مهار آتش، قطع زنجیره آتش بر سطح زمین با استفاده از لودر تشخیص داده شد که خوشبختانه با انجام این کار از پیشروی آتش جلوگیری کردیم.

عامری ضمن قدردانی از کمک‌های شجاعانه مردم در این عملیات یادآور شد: برآورد اولیه نشان می‌دهد که حدود ۱۰ هکتار از این جنگل‌ها در آتش سوخت و اگر قطع زنجیره آتش از سطح زمین صورت نمی‌گرفت، ممکن بود آتش سطح وسیعی از اراضی و حتی خانه‌های مردم را در برگیرد.

تحقیق و بررسی علل و عوامل این آتش‌سوزی‌ها از سوی مراجع ذی‌ربط در حال انجام است.

کد خبر 303311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =