پوشش حدود ۷ کیلومتر از خطوط لوله نفت منطقه لرستان

رئیس واحد مهندسی خوردگی منطقه لرستان از پوشش ۶۸۰۰ متری خطوط لوله نفت این منطقه در محل‌های آسیب‌دیده از سیل، آب‌بردگی‌ها و محل خوردگی‌های تعمیر شده در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه لرستان، رحیم امیری‌نژاد گفت: پوشش‌های انجام‌شده شامل حفاری و برداشتن پوشش قدیم، تمیزکاری سطح لوله به‌وسیله سنگ جت و اعمال دو لایه پرایمر، انجام دو لایه پوشش، نوار ماستیک، تست هالیدی، بستن راکشیلد دولایه، خاکریزی و ایجاد گرده‌ماهی خط لوله و تسطیح مسیر است.

وی با اشاره به شناسایی ۱۱۶ نقطه خوردگی روی خطوط ۱۴ اینچ تنگ فنی - پل باباحسین و ۱۶ اینچ پل باباحسین - تنگ ازنا، اظهار کرد: شناسایی نقاط خوردگی با توجه به نتایج پیگرانی هوشمند شامل GPS زدن، حفاری کانال با بیل مکانیکی و برداشتن پوشش قدیم لوله، تمیزکاری سطح لوله با استفاده از سنگ جت و اعمال یک لایه پرایمر انجام می‌شود.

رئیس واحد مهندسی خوردگی منطقه لرستان، تعمیر و آماده‌سازی حدود ۳۰۰ دستگاه انواع پیگ و ارسال آنها به مراکز انتقال نفت تابع به‌صورت منظم و ماهانه را از دیگر اقدام‌های این واحد در یک سال گذشته عنوان کرد و گفت: بازدید از تمام مسیرهای خطوط لوله و اندازه‌گیری ولتاژ خطوط و مخازن و همچنین تنظیم ایستگاه‌های حفاظت کاتدی هر دو ماه یکبار از دیگر فعالیت‌های انجام‌شده توسط واحد مهندسی خوردگی منطقه لرستان است.

کد خبر 303410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =