۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
  • کد خبر: 303494
پژوهشگاه نفت ۲ تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد

پژوهشگاه صنعت نفت با هدف ارزیابی توانمندی گروه‌های نوپا و ارائه خدمات پژوهشی، دو تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، تفاهمنامه همکاری با رویکرد ارزیابی و تشخیص توانمندی‌ شرکت‌های دانش‌بنیان و کمک به تأمین نیازهای آزمایشگاهی، بین جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و کامبیز صدقیانی‌زاده، مدیرعامل شرکت توسعه طرح‌های نفت و گاز فراب امضا شد.

همکاری برای بازارسازی و توسعه فضای کسب‌وکار شرکت‌های دانش‌بنیان و گروه‌های استارت‌آپی و برقراری ارتباط با متقاضیان و بهره‌برداران در صنایع نفت، گاز، پالایشی و پتروشیمی از موضوعاتی است که قرار است در این تفاهم‌نامه دنبال شود. همچنین قرار است پژوهشگاه صنعت نفت شناسایی نیازهای فناورانه صنعت، رصد فناوری، همکاری در مراحل مختلف تجاری‌سازی با هدف ورود محصول فناورانه به بازار مصرف را در دستور کار خود قرار دهد.

شرکت توسعه طرح‌های نفت و گاز فراب، اختصاص بخشی از امکانات این شرکت به گروه‌های نوپا برای توسعه محصول فناورانه و ارائه خدمات مشاوره‌ای و منتورینگ و شناسایی گروه‌های مستعد برای شکل‌گیری استارت‌آپ‌ها و توانمندسازی آنها را در برنامه خود قرار می‌دهد.

تفاهمنامه همکاری با رویکرد ارائه خدمات پژوهشی، مهندسی، مشاوره‌ای و آموزشی نیز بین جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و ابوالفضل خراط، مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی و تأمین قطعات مواد شیمیایی صنایع پتروشیمی (اسپک) امضا شد که براساس این تفاهم‌نامه، تبادل اطلاعات، تجربیات و توانایی‌های علمی و همچنین ارائه خدمات پژوهشی، مهندسی، مشاوره‌ای و آموزشی از مهم‌ترین اهداف این همکاری مشترک محسوب می‌شود. مشارکت در انجام پژوهش‌ها با هدف دستیابی به دانش فنی و فناوری‌های اولویت‌دار از دیگر اهدافی است که مقرر شده طرفین برای حصول آن با یکدیگر همکاری کنند.

انجام پروژه‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی، استفاده از امکانات و ظرفیت‌های آزمایشگاهی طرفین برای انجام پروژه‌های مشترک و فراهم‌سازی امکانات و شرایط مورد نیاز برای اجرای دوره‌های آموزشی، کارآموزی و کارگاه‌های آموزشی مشترک از زمینه‌های عمومی همکاری در این تفاهم‌نامه است. همکاری این دو مجموعه در حوزه‌هایی مانند فناوری غشایی، تبدیل متانول به بنزین، بازیابی آمین‌های مستعمل، کاتالیست و خدمات مهندسی انجام خواهد شد.

کد خبر 303494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =