تولید مستمر محصول در پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه

مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ گفت: مجتمع پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه با تولید مستمر و پایدار خود ظرفیت تولید محصولات پتروشمی کشور را در سال جهش تولید افزایش می‌دهد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرضیه شاهدایی با اشاره به تولید مستمر و پایدار پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه اظهار کرد: آیین افتتاح رسمی این واحد متانولی با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن به‌زودی برگزار خواهد شد.

وی با قدردانی از عملکرد موفق مدیران پیشین و کارکنان شرکت پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه برای تکمیل طرح، تصریح کرد: این طرح با زمان‌بندی استاندارد پس از انجام فاینانس در مدت چهار سال اجرا و به مدار تولید وارد شده است. رعایت استانداردهای اچ‌اس‌یی منجر به ثبت ۱۴ میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه در طول اجرای این طرح شده است.

مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ به تأثیر تحریم‌ها بر مجتمع‌های تولیدی و طرح‌های پتروشیمی اشاره کرد و افزود: اجرای طرح پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه به دلیل تحریم‌ها با برخی مشکلات همراه شد و تعدادی از سازندگان تجهیزات در زمان راه‌اندازی همکاری لازم را نکردند، اما این طرح با همت و همکاری متخصصان داخلی شرکت و منطقه ویژه اقتصادی پارس به ویژه همکاران در شرکت پتروشیمی مروارید راه‌اندازی شده است.

شاهدایی تأکید کرد: با اطمینان باید بگویم اگر الزام اخذ ۵۰ درصد تجهیزات و مهندسی مشاور از محل ارائه فاینانس نبود، ۸۰ درصد این طرح به‌طور کامل با توانمندی‌های موجود در کشور انجام می‌شد.

وی با اعلام اینکه خوشبختانه هم‌اکنون تولید در پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه به صورت مستمر در حال انجام است، گفت: این واحد سالانه به ۱۷۸۲۷۶ نرمال مترمکعب در ساعت گاز طبیعی و ۶۵۷۲۹ نرمال مترمکعب در ساعت اکسیژن به عنوان خوراک نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت پتروفرهنگ با اشاره به اینکه هم‌اکنون بازار متانول در داخل کشور اشباع شده است و اغلب این واحدها، واحدهای صادراتی هستند، اظهار کرد: در صورت اعلام نیاز کشور به این محصول، به‌طور حتم اولویت با تأمین داخل خواهد بود، ضمن اینکه تکمیل زنجیره تولید متانول با هدف افزایش ارزش افزوده در دستور کار این شرکت قرار دارد.

کد خبر 303764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =