تولید یکی از کمیاب‌ترین محصولات پتروشیمی جهان در ایران

برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی از جمله پتروشیمی هگمتانه در سال «جهش تولید» انجام شده است که با بهره‌برداری از این مجتمع، یکی از کمیاب‌ترین محصولات پتروشیمیایی جهان در ایران تولید شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در شرایط کنونی با بهره‌برداری از مجتمع‌های پتروشیمی آبادان، غدیر، بندرامام و اروند، ظرفیت تولید محصول پی‌وی‌سی (پلی‌وینیل کلراید) صنعت پتروشیمی به حدود ۷۴۵ هزار تن در سال می‌رسد.

از افتتاح تازه‌ترین طرح تولید پی‌وی‌سی کشور یعنی پتروشیمی اروند حدود ۹ سال می‌گذرد و با بهره‌برداری از این مجتمع پتروشیمی در کنار افزایش ظرفیت تولید پی‌وی‌سی، سبد تولید این محصول پتروشیمیایی کشور با گریدهای جدید سوسپانسیون و امولسیون پی‌وی‌سی متنوع‌تر شد.

با گذشت حدود یک دهه از افتتاح و بهره‌برداری آخرین طرح پی‌وی‌سی ایران، شمارش معکوس برای راه‌اندازی و بهره‌برداری تجاری پتروشیمی هگمتانه با ظرفیت تولید ۴۸ هزار تن محصول پی‌وی‌سی آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود این طرح نیمه دوم امسال در مدار بهره‌برداری قرار گیرد. با راه‌اندازی این طرح پتروشیمیایی، پیش‌بینی می‌شود یکی از کمیاب‌ترین محصولات پتروشیمی در همدان تولید شود و برای نخستین بار امکان تولید پودر و گرانول پی‌وی‌سی با گرید پزشکی فراهم شود که عملاً ایران به جمع صادرکنندگان این محصول کمیاب پتروشیمی جهان می‌پیوندد.

پودر و گرانول پی‌وی‌سی با گرید پزشکی یکی از بی‌نظیرترین محصولات پتروشیمی جهان است و فقط چند کشور محدود فناوری تولید این محصول راهبردی پتروشیمیایی را در اختیار دارند و ایران در عمل از واردات یک محصول ارزشمند و کاربردی در صنایع بهداشتی و پزشکی بی‌نیاز می‌شود.

کد خبر 303979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =