ظرفیت تولید «کریستال ملامین» ایران ۲ برابر می‌شود

ظرفیت تولید محصول «کریستال ملامین» ایران با صدور مجوز ساخت طرح توسعه پتروشیمی لردگان در کنار تکمیل زنجیره ارزش محصول «اوره» دو برابر می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تکمیل زنجیره ارزش همواره یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های این شرکت بوده است، به‌طوری‌ که مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی هفته گذشته در نشست خبری با تأکید بر اینکه دیگر مجوز جدیدی برای تولید متانول و اوره در کشور صادر نمی‌شود از اجرای طرح‌های مختلفی با هدف تکمیل زنجیره ارزش متان و آمونیاک در صنعت پتروشیمی خبر داد.

در راستای همین رویکرد، مجوز جدیدی برای ساخت طرح تولید کریستال ملامین برای تکمیل زنجیره متان در صنعت پتروشیمی صادر شده است و شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول) به‌تازگی از ساخت طرح ۲۰ هزار تنی کریستال ملامین در کنار اوره و آمونیاک لردگان خبر داد.

هم‌اکنون پتروشیمی خراسان و پس از آن ارومیه بزرگ‌ترین و تنها تولیدکنندگان محصول «کریستال ملامین» در صنعت پتروشیمی هستند و در صورت احداث طرح کریستال ملامین لردگان، ظرفیت تولید این محصول پتروشیمیایی کشور دو برابر می‌شود.

کریستال ملامین محصولی پرطرفدار و کاربردی در صنایع چوب، کاغذ، رنگ، چرم، نساجی، قالب‌گیری، چسب، لاستیک و ... است و کشورهایی همچون ترکیه، هند و چین از مشتریان این محصول پتروشیمیایی محسوب می‌شوند.

افزون بر این، در کنار ساخت طرح جدید کریستال ملامین کشور در لردگان برنامه‌ریزی‌هایی برای احداث نخستین پارک ملامین در مجاورت پتروشیمی ارومیه نیز صورت گرفته است.

کد خبر 304018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =