افزایش همکاری‌های ملی حفاری و دانشگاه شاهرود

همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران با دانشگاه صنعتی شاهرود توسعه می‌یابد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، مهدی عرشیان، مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت این شرکت گفت: همکاری میان شرکت ملی حفاری و دانشگاه صنعتی شاهرود از سال ۸۹ در حوزه حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی کلید خورد. تاکنون پنج عنوان پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی انجام شده است و یک پروژه دکترا در حوزه علوم ژئومکانیک در مرحله اجرا قرار دارد.

عرشیان اظهار کرد: هم‌اکنون این شرکت و دانشگاه شاهرود در بخش‌های علمی، زمین‌شناسی، ژئومکانیک و سیالات حفاری همکاری دارند و این دانشگاه مجری طرح کلان پژوهشی کاربرد ژئومکانیک در اکتشاف منابع هیدروکربوری و فناوری‌های نوین حفاری و مهندسی نفت در چاه‌های اکتشافی است.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران افزود: برای توسعه همکاری‌ها با این مرکز آموزش عالی به‌تازگی تفاهم‌نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی با هدف رفع نیازهای موجود در صنایع و به‌ویژه صنعت حفاری امضا و مبادله شده است که بر بهره‌گیری بهینه از ظرفیت‌های دو مجموعه و همیاری در برگزاری دوره‌های کارآموزی برای دانشجویان دانشگاه تأکید دارد.

تعریف و اجرای پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی مورد نیاز و حمایت مالی از آنها، امکان استفاده متقابل از تجهیزات تحقیقاتی (آزمایشگاهی و کارگاهی) در پیشبرد پروژه‌های شرکت، بازدیدهای متقابل و همکاری در بخش‌های فنی و مهندسی برای اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مورد نیاز طرفین از دیگر محورهای موضوع تفاهم‌نامه اخیر به شمار می‌آید.

کد خبر 304062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =