تداوم عملیات گازرسانی به ۳۳ روستای سخت‌گذر ساری

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران از تداوم گازرسانی به ۳۳ روستای سخت‌گذر و کوهستانی شهرستان ساری خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، جعفر احمدپور در نشست بررسی پروژه گازرسانی به روستاهای شهرستان ساری که با حضور معاون فرماندار ساری و بخشدار منطقه چهاردانگه برگزار شد، گفت: ۹۹.۲ درصد خانوار شهری و روستایی شهرستان ساری از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

به گفته وی ۱۷۲ روستا از ۱۷۶ روستای بخش دودانگه، چهاردانگه و کلیجان رستاق و میاندرود ساری قابل گازرسانی است که در حال حاضر ۱۳۹ روستای این مناطق گازدارند و پیمانکار در ۳۳ روستای دیگر این شهرستان در حال انجام عملیات اجرایی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران افزود: پیش‌بینی بالغ بر ۱۵ هزار انشعاب و جذب ۱۸ هزار مشترک از اهداف کمّی در ارتقای شاخص‌های بهره‌مندی مردم از گاز طبیعی در مناطق روستایی ساری است.

احمدپور با بیان اینکه گازرسانی به روستاهای دوردست دودانگه و چهاردانگه به دلیل کوهستانی و سخت‌گذر بودن منطقه از طرح‌های مهم شرکت گاز استان در چند سال گذشته بوده، اظهار کرد: برای تحقق این مهم بیش از ۲۱۲ کیلومتر خط تغذیه، ۸۰۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۳۹ ایستگاه گاز CGS ،TBS ،CPS اجرا و نصب شده است.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر در شهرستان‌ ساری، به‌ویژه مناطق کمتر برخوردار و روستاهای محروم شاهد اجرای طرح‌های مهم و بزرگ گازرسانی بوده‌ایم که خوشبختانه به بخش مهمی از اهداف خود در این زمینه رسیده‌ و برنامه‌ها و فعالیت‌های باقیمانده خود را نیز همچنان با جدیت ادامه خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران درباره آخرین وضع پروژه گازرسانی منطقه چهاردانگه ساری، اظهار کرد: هم‌اکنون پروژه‌ها در این منطقه در حال انجام است که جمع کل اعتبارات هزینه‌شده برای ۱۷۶ روستا در بخش دودانگه، چهاردانگه و کلیجان رستاق و میاندرود ۲۳۰ میلیارد تومان است.

لطف‌الله عباسی، معاون عمرانی فرمانداری ساری در بخش دیگری از این نشست گفت: حرکت جهادی شرکت گاز در اجرای پروژه‌های گازرسانی و ارتقای کیفیت خدمات طی سال‌های اخیر، نمود قابل توجهی داشته و امید است با تلاش جمعی کارکنان خدوم شرکت، این حرکت آغازی برای آبادانی استان و رفاه هر چه بیشتر مردم عزیز این منطقه باشد.

وی با اشاره به رشد گازرسانی روستایی در چند سال گذشته در شهرستان ساری، اظهار کرد: عملکرد جهادی کارکنان و پیمانکاران شرکت گاز مازندران، در چند سال گذشته موجب شد عقب‌ماندگی چند دهه گذشته در یک بستر زمانی کوتاه جبران شود.

کد خبر 304087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =