۲۳ دکل ملی حفاری گواهینامه‌ سلامت تجهیزات گرفتند

۲۳ دکل حفاری خشکی و دریایی ناوگان شرکت ملی حفاری ایران موفق به دریافت گواهینامه‌های صحت و سلامت تجهیزات (COF) از مراجع ذی‌صلاح مورد تأیید وزارت نفت شدند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، مهران مکوندی، معاون مدیرعامل این شرکت در امور فنی و مهندسی با اعلام این خبر گفت: دریافت گواهینامه‌های (CERTIFICATE OF FITNESS) برای همه دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری چاه‌های نفت و گاز براساس دستورعمل و تأکید مقام عالی وزارت نفت و پیگیری معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید انجام شده است.

وی اظهار کرد: به موجب این دستورعمل، دستگاه‌های حفاری برای حضور در مناقصات و ورود به کار اجرایی عملیاتی باید گواهینامه صحت و سلامت اولویت نخست را ارائه و تا پایان امسال نسبت به دریافت گواهینامه اولویت دوم نیز اقدام کنند.

مکوندی با این توضیح که اکنون هشت دستگاه حفاری دیگر در مراحل ارزیابی و بررسی  فنی قرار دارند، گفت: گواهینامه مرحله نخست شامل بررسی و تأیید تجهیزات جانبی دکل از جمله نقاط جوشکاری‌شده سازه و زیرسازه، شیرهای فورانگیر، کپسول‌های اطفای حریق و به‌طور مشخص مرتبط با ایمنی دستگاه است و اولویت دوم صحت و سلامت کامل همه تجهیزات دکل مانند موتورها، پمپ‌ها، دراورکس و...  را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بازرسی‌های فنی در سال‌های پیش نیز در این شرکت اعمال می‌شد و بر اساس توافق انجام‌شده با شرکت ایرانی IGS روند دریافت گواهینامه برای دیگر دستگاه‌های حفاری در جریان است، ادامه داد:  از شمار ۲۳ دستگاه حفاری که تاکنون گواهینامه اولویت نخست را دریافت کرده‌اند ۲۲ دکل خشکی و دستگاه دریایی مورب است که دستگاه‌های خشکی در گستره شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و پروژه چاه‌های اکتشافی ۸+۶ مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و دکل دریایی مورب در موقعیت میدان نفتی ابوذر در حوزه فعالیت شرکت نفت فلات قاره در آب‌های خلیج‌فارس مستقرند و در مدار عملیات قرار دارند.

مکوندی یادآور شد: این دستورعمل وزارتی در راستای کار بر مبنای ایمنی و برای حفظ سلامت منابع انسانی خاصه کارکنان عملیاتی و پشتیبانی، صحت تجهیزات و دستگاه حفاری در فرآیند کار و استفاده ایمن و بهینه از دستگاه‌ها، ادوات و ماشین‌آلات مورد اهتمام ویژه است.

کد خبر 304142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =