شرایط صادرات نفتی و غیرنفتی ما رو به بهبود است

رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه ما همان دولتی هستیم که در سال ۹۵ بالاترین رشد اقتصادی جهان را داشتیم، گفت: خوشبختانه صادرات نفتی و غیرنفتی در خردادماه در مقایسه با اردیبهشت بسیار متفاوت است و این آمار حتی با ماه پیش از آن و حتی اسفند ۹۸ تفاوت دارد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، چهارم تیرماه) در نشست هیئت وزیران، با تأکید بر اهتمام جدی دولت نسبت به رفع مشکلات اقتصادی مردم گفت: بخش بزرگی از این مشکلات مربوط به فرد یا قوه خاصی نیست و عمدتاً ناشی از ویروس کرونا و تحریم‌های ظالمانه آمریکاست و مطمئن هستم در کنار یکدیگر می‌توانیم از این شرایط و مشکلات عبور کنیم.

رئیس‌جمهوری افزود: دولت تا دقیقه و ثانیه آخر با روحیه ساعات اولیه، پای کار تلاش و فداکاری خواهد بود و این افتخار ماست که برای این ملت بزرگ نوکری و گره‌ای را از مشکلات مردم باز کنیم.

وی با تأکید بر اینکه دولت دست روی دست نگذاشته، تصریح کرد: تا پایان سال خواهیم دید چقدر طرح و پروژه گشایش می‌یابد. در این چند ماه سه سد، طرح‌های توسعه‌ای چند پالایشگاه، چهار نیروگاه، چهار تفصیه‌خانه آب و فاضلاب راه‌اندازی شده و به زودی افتتاح پتروشیمی‌ها را خواهیم دید.

روحانی ادامه داد: ما همان دولتی هستیم که در سال ۹۵ بالاترین رشد اقتصادی جهانی را داشتیم و در جهان نخست بودیم. ما همان دولتی هستیم که در سال ۹۴، ۹۵ و ۹۶ تورم تک رقمی داشتیم. همان دولتی هستیم که تراز صادرات و واردات ما در چند سال مثبت و صادرات غیرنفتی ما بیش از واردات بود.

رئیس‌جمهوری با اشاره به آمار و مقایسه صادرات کشور عنوان کرد: خوشبختانه صادرات نفتی و غیرنفتی در خردادماه ۹۹ در مقایسه با اردیبهشت ماه بسیار متفاوت است و این آمار حتی با ماه قبل از آن و حتی اسفند ۹۸ تفاوت دارد.  

کد خبر 304159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =