ثبت ۵ سال کار بدون حادثه منجر به فوت در نفت مناطق مرکزی

شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در پنج سال گذشته رکورد ۱۳۲ میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه منجر به فوت را در صنعت مخاطره‌آمیز نفت و گاز به ثبت رسانده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، رامین حاتمی، مدیرعامل این شرکت ضمن گرامیداشت سالروز مهار حریق چاه ۲۳ کنگان در هفتم تیرماه سال ۱۳۸۵ به دست متخصصان صنعت نفت و این شرکت، عنوان کرد: خوشبختانه در پنج سال گذشته (سال۹۴ تا پایان سال ۹۸) با برنامه‌ریزی منسجم در بخش اچ‌اس‌یی و عملیات، این شرکت توانسته با رعایت دقیق دستورالعمل‌ها و  الزامات ایمنی و بهداشتی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی، نظارت و کنترل فرآیند تولید، تعداد حوادث منجر به اتلاف وقت و شاخص ضریب شدت حوادث در بخش‌های مختلف به‌ویژه در مناطق عملیاتی را کاهش دهد و به سطح مطلوب و قابل قبولی برساند.

وی با اشاره به وسعت حوزه کاری و عملیاتی این شرکت از شمال شرق، جنوب و غرب کشور و شرایط متفاوت آب و هوایی سخت و عمدتاً طاقت فرسا، دستیابی به این شاخص‌ها را مرهون رعایت استانداردهای ایمنی توسط همکاران و نظارت کامل بر روند اجرای الزام‌های کاری و حرفه‌ای دانست و افزود: با توجه به اهمیت مبحث آموزش در کاهش حوادث ناشی از کار در مدت زمان یادشده، از سال ۹۴ تا پایان پارسال ۵۲۴ هزار و ۹۰۹ نفر ساعت آموزش در زمینه اچ‌اس‌یی ارائه شده است.

بر اساس این گزارش، حریق چاه شماره ۲۳ کنگان در مدت زمان کمتر از یک ماه  در هفتم تیر ماه سال ۱۳۸۵ مهار شد. کارشناسان و متخصصان ایرانی با مهار آتش‌سوزی بزرگی که در این چاه رخ داد، حماسه آفریدند. تلاشگران صنعت نفت اگرچه پیش از این تجربه مهار آتش در چاه های نفت را داشتند، اما مقابله با حادثه‌ای که برای نخستین بار در یک مخزن گازی در کشور رخ داد و تجهیزات آن تنها در اختیار چند کشور خاص از جمله آمریکا بود، اقدامی به‌یادماندنی در تاریخ صنعت نفت ایران و تجربه‌ای برجسته در زمینه مقابله با حوادث مشابه در جهان محسوب  می‌شود.

کد خبر 304269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =