پروژه‌های پارس جنوبی با توان بخش داخلی راهبری می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: همه مراحل طراحی، اجرا و بهره‌برداری از ابر پروژه‌های صنعت نفت در پارس جنوبی از سوی متخصصان داخلی انجام شده است و میزان سرمایه‌گذاری در صنایع بالادست و پایین‌دست پارس جنوبی به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رسد.

به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، ایرج خرمدل در دیدار با امام جمعه عسلویه به تشریح برخی اقدام‌های انجام‌شده در این سازمان پرداخت و افزود: تکمیل بیمارستان توحید جم، راه‌اندازی نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا و دریافت مجوز برای راه‌اندازی تروماسنتر در شهرهای عسلویه و کنگان از مهم‌ترین طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرا در این مدت است و امیدواریم با همراهی مردم و مسئولان برخی طرح‌های برنامه‌ریزی‌شده که به توسعه منطقه کمک خواهد کرد در آینده به انجام برسانیم.

وی با اشاره به تأکید وزیر نفت درباره تقویت تعاملات اجتماعی در سطح منطقه اظهار کرد: هدف ما به‌عنوان نماینده وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران، توسعه همه‌جانبه و همگون منطقه است و سعی خواهیم کرد با اجرای برخی پروژه‌ها در عرصه زیربنایی و اقتصادی، ریل توسعه این منطقه در مسیر درست خود قرار گیرد.

شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران در منطقه مهیاست

خرمدل همچنین در دیدار با احمد لطفی، مدیرکل کمیته امداد امام خیمنی (ره) استان بوشهر پشتیبانی از صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و همچنین اشتغال‌زایی از طریق جذب سرمایه را مأموریت اصلی سازمان منطقه ویژه عنوان کرد و گفت: امیدواریم با بهبود برخی فرآیندها بتوانیم خدمات بیشتری به ذی‌نفعان کلیدی سازمان ارائه دهیم.

وی افزود: توسعه مناسبات اجتماعی صنعت نفت و مسئولان جوامع پیرامون از دیگر اولویت‌های کاری امسال است و باید از فرصت موجود برای تحکیم روابط بین مردم و صنعت نفت استفاده کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اشتغال‌زایی از طریق جذب سرمایه را موضوعی مهم در شرایط جاری عنوان و تأکید کرد: به تمامی مدیریت‌های سازمان دستور داده‌ام شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران در منطقه فراهم شود و اگر فعالیت در بعضی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری متوقف شده با در نظر گرفتن قوانین و مقررات موجود از آنها حمایت شود، زیرا افزایش اشتغال در منطقه در گرو راه‌اندازی این پروژه‌ها است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر نیز در این دیدار با تأکید بر نقش مهم مسئولیت‌های اجتماعی در رسیدگی به افراد نیازمند اظهار کرد: وزارت نفت در کنار فعالیت‌های اقتصادی در سطح مراکز صنعتی خود، انجام مسئولیت‌های اجتماعی را نیز بر عهده دارد که در استان بوشهر نمودهای خوبی از آن قابل رصد است.

وی با بیان اینکه جهادگران صنعتگر در حوزه نفت، بیشترین نقش را در آبادانی کشور داشته‌اند، گفت: حوزه صنعت نفت در کنار وظایف ذاتی خود، به مردم پیرامونی نیز خدماتی شایانی ارائه کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر یکی از مسئولیت‌های اجتماعی صنایع نفت را کمک به کاهش مشکلات خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی دانست و عنوان کرد: مسئولان این حوزه در بخش‌هایی مانند ساخت مسکن، کمک به معیشت خانواده‌ها، تأمین وسائل سرمایشی و گرمایشی و تأمین بسته‌های معیشتی در ایام مختلف سال خدمات شایانی داشته‌اند.

لطفی کمک به فقرزدایی با ایجاد اشتغال پایدار و خروج مددجویان از زیر پوشش حمایتی پس از توانمندسازی آنها را از جمله وظایف این نهاد دانست و گفت: حدود ۴۲ هزار خانواده در سراسر استان بوشهر زیر پوشش این نهاد قرار دارد که حدود ۶۰ درصد سرپرست خانوار است و برنامه‌های جامعی برای استقلال مالی این خانواده‌ها در نظر گرفته شده است.

کد خبر 304306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =